رقابت 62 هزار شرکت‌کننده در آزمون سراسری قرآن و عترت

مدیرکل دفتر آموزش و توسعه مشارکت های معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد گفت: از مجموع کل داوطلبان چهاردهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت 81 درصد را داوطلبان خواهر و 19 درصد را داوطلبان برادر تشکیل می‌دهند.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، علی پروانه مدیرکل دفتر آموزش و توسعه مشارکت های معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی گفت: مهلت ثبت نام چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت روز 26 مهرماه 1394 ساعت 13 به پایان رسید و قریب به 62 هزار نفر با ثبت نام در سامانه الکترونیکی این معاونت، داوطلب شرکت در این رویداد بزرگ قرآنی شده اند.

وی افزود: تعداد 43 هزار و 612 نفر در رشته های حفظ قرآن کریم، تعداد پانزده هزار و 319 نفر در رشته های ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، تعداد هزار و 635 نفر در رشته تدبر در قرآن کریم و تعداد هزار و 365 نفردر رشته ترجمه و مفاهیم نهج البلاغه ثبت نام کرده اند.

علی پروانه گفت: ثبت نام بیش از دو هزار و 500 نفر در رشته های 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم در چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت از نکات قابل توجه است، همچنین از مجموع کل داوطلبان 81 درصد را داوطلبان خواهر و 19 درصد را داوطلبان برادر تشکیل می‌دهند همچنین73 درصد در مقطع سنی بالای 15 سال و تعداد 27 درصد در مقطع سنی زیر 15 سال ثبت نام کرده‌اند.
 
پروانه ادامه داد: استان های اصفهان با 8 هزار و 602 نفر، البرز با 4 هزار 628 نفر و خراسان رضوی با 4 هزار و 139 نفر بیشترین آمار ثبت نام و شهرستان های اصفهان، کرج، خلخال، یزد و کاشان به ترتیب بیشترین آمار ثبت نام کننده در این آزمون را به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل دفتر آموزش و توسعه مشارکت های معاونت قرآن و عترت افزود: استان های البرز با  4 هزار و 628 نفر، خراسان جنوبی با 2418 نفر و ایلام با هزار و 962 نفر ثبت نامی، رشد قابل توجهی در تعداد ثبت نام کننده نسبت به سیزدهمین آزمون سراسری داشته اند.
 
گفتنی است که چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در روز جمعه 22 آبان ماه سال جاری در 16 رشته و در بیش از 300 شهرستان کشور به صورت همزمان برگزار خواهد شد.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار