بسته اقتصادی (1)

بازار مسکن در انتظار شوک عظیم برای خروج از رکود

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: بسته‌ای که دولت برای اقتصاد کشور در نظر گرفته است شوک لازم را به بازار مسکن وارد نمی‌کند.

بازار مسکن در انتظار شوک عظیم خروج از رکودعلیرضا خسروی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص تأثیر بسته حمایتی مردم بر بازار مسکن بیان کرد: بسته‌ای که دولت برای اقتصاد کشور در نظر گرفته است شوک لازم رابه بازار مسکن وارد نمی‌کند.

وی در ادامه افزود: بازار مسکن حدود دو سال و نیم است که درحالت کما به سر می‌برد و برای خروج از این شرایط نیازمند یک شوک قوی‌تر از این بسته تبیین شده است.

خسروی با اشاره به تأخیر بازار مسکن در رکود اقتصاد اظهار داشت: بازار مسکن یکی از عوامل مؤثر در رکود تلقی می‌شود و وام‌هایی که برای رشد این بازار در نظر گرفته شده نمی‌تواند شرایط را بهبود بخشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در توضیح اهمیت ایجاد یک بسته ویژه  برای حمایت از بازار مسکن گفت: دولت می‌تواند از 830 هزار میلیارد تومان نقدینگی موجود در دست مردم یک بسته حمایتی خوب در خور شرایط بازار مسکن تبیین کند تا شاهد کاهش رکود و رونق در آن باشیم.

وی با بیان اینکه اهمیت کاهش نرخ سود بانک برای رونق بازارهای اقتصادی تصریح کرد: با کاهش نرخ سود بانکی می‌توان انتظار سرازیری نقدینگی را در بازارهای بیرونی داشت و تا زمانی که نرخ سود بانکی بین 25 تا 30 درصد است قطعاً مردم راضی به خروج نقدینگی خود از بانک‌ها نخواهند بود.

خسروی با اشاره به تأثیر برداشت شدن تحریم بر فضای بازار مسکن یادآور شد: با برداشته شدن تحریم‌ها و اجرایی شدن برجام می‌توان انتظار رشد در تکنولوژی و فناوری را داشت و به تبع آن شرایط برای رشد بازار مسکن را از این طریق فراهم کرد.

 انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار