بسته اقتصادی(3)

پرداخت بدهی دولت به بخش خصوصی راهی برای خروج از رکود

عضوهیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: یکی از طرح های ارائه شده از سوی بخش خصوصی به دولت برای خروج از رکود این بود که دولت بدهی خود را به بخش خصوصی بپردازد اما دولت در برابر این موضوع سکوت اختیار کرده است .

پرداخت بدهی دولت به بخش خصوصی راهی برای خروج از رکودمهدی پور قاضی عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بسته تسریع در رونق اقتصادی که توسط دولت ارائه شده گفت: تهیه این بسته یک گام به جلو است و مثبت ارزیابی می شود.

وی افزود: اما متاسفانه در این بسته اشکالاتی وجود دارد که باید به آن توجه شود و یکی از این اشکالات این است که دولت تصمیم می گیرد که بانک ها چه اقدامی انجام دهند درحالی که در رابطه با این که خودش چه کند اظهار نظری نمی کند.

پور قاضی تصریح کرد: طبق تجربه، بانکها به حرف دولت و حتی به حرف ناظر خود یعنی بانک مرکزی توجه نمی کنند و به عنوان مثال دولت می تواند بگوید 80 میلیون یا 800 میلیون وام مسکن بپردازند اما بانک ها به بهانه نداشتن منابع آن را اجرا نمی کنند.

عضوهیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به طرح ارائه شده از طرف بخش خصوصی و اتاق بازرگانی گفت: یکی از طرح های اتاق برای خروج از رکود این بود که دولت بدهی خود را به بخش خصوصی بپردازد در حالی که دولت در برابر این موضوع سکوت اختیار کرده است.

وی ادامه داد: تا زمانی که دولت بدهی خود را به بخش خصوصی پرداخت نکند پول در چرخه بازار قرار نمی گیرد و نقدینگی قفل شده و خروج از رکود اتفاق نمی افتد که دولت باید به این موضوع توجه  ویژه کند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/ 

برچسب ها: صنعت ، معادن ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار