با این ترفند سرعت کپی فایل های مشابه را افزایش دهید!

اگر با ویندوز XP زیاد کار کرده باشید حتما هنگام کپی یا انتقال یک فایل که فایلی مشابه نام آن وجود دارد به مشکل عدم کپی برخورد کرده اید.

به گزارش خبرنگار دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مشکل عدم کپی فایل های هم نام یکی از مشکلاتی است  که همه ما چندین بار آن را تجربه کرده ایم و ویندوز برای انجام این دستور دو راه حل؛ تغییر نام فایل (Replace) و دیگری جایگزینی این فایل یا فایل قبلی در اختیار شما می گذارد.

قبل از این کار، پنجر‏ه‏ای به نام Confirm File Replace باز خواهد شد که از شما می‏ پرسد از جایگزینی این فایل اطمینان دارید؟ در این زمان چهار دکمه برای انتخاب وجود دارد: Yes to All،NO ،Cancel و Yes. عملکرد این دکمه ‏ها واضح است: دکمه Yes جهت تایید جایگزینی، دکمه No جهت عدم جایگزینی و دکمه Cancel نیز جهت لغو عملیات به کار می‏ رود.


با این ترفند سرعت کپی فایل های مشابه را افزایش دهید! 


دکمه Yes To All زمانی کاربرد دارد که شما قصد جایگزینی چندین فایل را دارید؛ با فشردن این دکمه دیگر پنجره تائیدیه نمایش داده نخواهد شد و به صورت اتوماتیک همه فایل‏ها جایگزین می‏ شوند. اما اکنون اگر مقداری دقیق شویم، احساس می‏ کنیم در این میان جای یک دکمه و عملکرد خالی است! دکمه‏ های که عملکردی عکس Yes to All داشته باشد و بتوانیم آن را No to All بخوانیم.

فرض کنید به هنگام انتقال چندین فایل قصد ندارید که هیچ فایلی جایگزین قبلی ‏خود شود. در این زمان ناچار خواهید بود به تعداد فایل‏های قابل جایگزین بر روی دکمه No کلیک کنید و مایکروسافت را به خاطر قرار ندادن دکمه No to All در این پنجره سرزنش خواهید کرد!
اکثر کاربران در چنین زمانی دست به دامن نرم ‏افزارهای جانبی مرتبط، نظیر TeraCopy و SyncToy می‏ شوند. اما واقعا نیازی به این کار نیست! با استفاده از ترفندی بسیار جالب و کاربردی که هم اکنون برای شما بازگو خواهیم کرد، می‏توانید بدون نیاز به هیچ ابزار جانبی و با راهی ساده، عملکرد No To All را در پنجره جایگزینی فایل در ویندوز XP شبیه سازی کنید.
ترفند:
پس از نمایش پنجره Confirm File Replace، در صورتی که قصد داشته باشید عملی مشابه با عملکرد No to All را انجام دهید، کافی است کلید Shift را بر روی کیبورد گرفته و نگاه دارید، سپس با استفاده از ماوس بر روی دکمه No کلیک کنید.
با این کار گویی بر روی دکمه فرضی No to All کلیک کرده اید و نتیجه عدم جایگزینی همگی فایل‏ ها خواهد بود.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.