هنرمندان به کدام هیئت می‌روند؟

هر سال با فرا رسید ماه محرم مسلمانان ایران اسلامی به عزاداری سید و سالار شهیدان در هیئت ها و تکایای مذهبی می پردازند ، هنرمندان کشورمان نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در هر شهری هیئت های بزرگی وجود دارد که پذیرای عزاداران است اما در این میان برخی از جلسات مذهبی هستند که از سطح شهر و استان فراتر می روند و شکل ملی به خود می گیرند.
 این هیئت ها، معمولا  هنر مندان عزادار که از بین مردم عادی مراجعه می کنند، پذیرای چهره های مشهور حوزه های مختلف هم هستند که باحضور در این جلسات، همراه با مردم به عزاداری می پردازند. ستاره هایی که شاید خیلی وقت ها جور دیگری به نظر بیایند اما وقتی به تکایا و هیئت های مذهبی می روند، مثل همه مردم عزاداری می کنندو به سر و سینه می زنند.
سید مجید بنی فاطمه یکی از مداحان مشهور کشورمان است که جلسات او همیشه با رونق خاصی برگزار می شود و بازیگری همچون سیاوش خیرابی و  سید علی ضیاء  مجری تلویزیون در سال های گذشته به هیئت او رفته اند.
به جز هیئت سید مجید بنی فاطمه که چهره های مشهوری در آن رفت و آمددارند، جلساتت مذهبی دیگری هم در شهر تهران برگزار می شود که چهره های مطرح در عرصه های مختلف به آن مراجعه و عزاداری می کنند. یکی دیگر از هیئت های پرمخاطب شهر تهران، هیئت الرضا (ع) است که مداحی آن بر عهده حاج عبدالرضا هلالی است. بازیگرانی همچون جهانگیر الماسی و رسول نجفیان در این هیئت حضور پیدا کرده اند.
جمعیت هیئت های هلالی در ماه محرم آنقدر زیاد می شود که او چند سال است نمی تواند هیئت های محرم خود را در محل ثابت هیئت (میدان خراسان) برگزار کند و به همین دلیل هم با کمک شهرداری و هیئت کشتی استان تهران، شب های دهه اول محرم، سالن کشتی شهدای هفتم تیر را سیاه پوش می کند.
هیئت الرضایی ها در چند سال اخیر معمولا پذیرای چهره های سرشناسی بوده اند، چهره هایی که در حیطه کاری خود ستاره به حساب می آیند و ترجیح می دهند شب های محرم را پای روضه رضا هلالی و بین سینه زنان جوان هیئت الرضا (ع) بگذارنند. در سال های گذشته چهره های سرشناسی مثل محمدرضا گلزار ، بهرام رادان، محسن کاوه، هیئت الرضا (ع) را به عنوان محل عزاداری خود  انتخاب کرده اند و در این هیئت مشغول عزاداری شده اند.
«حسن جان (ع)» نام یکی دیگر از هیئت های بزرگ تهران است که حاج منصور ارضی در این هیئت به مرثیه سرایی می پردازد. حاج منصور سال هاست جلسات حسین جان را در این مسجد برگزار می کند، جلساتی که محوریت آن روضه و مرثیه است و مخاطبان آن کسانی هستند که اهل اشک و روضه هستند.
 
بعد از روضه خوانی حاج منصور، مداحان دیگری چون ابوالفضل بختیاری، حسین سازور و سعید حدادیان هم به مداحی می پردازد و عزاداران را به فیض می رسانند. این هیئت قدیمی تهران هم یکی از جلساتی است که چهره های مشهور به آن مراجعه می کنند.
یکی از هنر مندان عزادار بنیامین بهادری از این چهره های سرشناس است که هر از چندگاهی برای عزاداری به مسجد ارک می رود. بنیامین که قبل از به شهرت رسیدن به عنوان خواننده پاپ، در جلسات مذهبی و هیات ها حضور پررنگی داشته، این روزها هم مثل قبل در هیئت ها شرکت می کند و به عزاداری می پردازد.
 
به جز بنیامین ، چهره های دیگر مثل حسین یاری هم به مسجد ارک می روند و به جز چهره های هنری، چهره های مشهور سیاسی هم در این هیئت شرکت می کنند.
حمید گودرزی یکی دیگر از هنرمندان کشورمان در سال های اخیر در مراسم شام قریبان در حسینیه امام خمینی به عزاداری سید و سالار شهیدان پرداخت.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


منبع:جام نیوز
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار