مدیرکل آموزش و پرورش کردستان؛

مقطع ابتدایی از حساس ترین مقاطع سن دانش آموزان است

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان گفت: دوران ابتدایی یکی از حساس ترین مقاطع سن دانش آموزان است و در همین راستا باید به صورت ویژه برنامه های این دوران مورد توجه قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، رشید قربانی در گردهمایی معاونان و کارشناسان آموزش ابتدایی شهرستان ها و مناطق تابعه استان با اشاره به اهمیت دوران ابتدایی گفت: دوره ابتدایی از مهم ترین دوره های تحصیلی دانش آموزان به شمار می رود و به همین دلیل که شالوده شخصیت آینده دانش آموز به لحاظ تربیتی و آموزشی در آن شکل می گیرد.

وی با بیان اینکه طرح های انسداد مبادی بی سوادی، توسعه کمی و کیفی مراکز پیش دبستان و افزایش پوشش تحصیلی از برنامه هایی است که اهمیت ملی دارد، افزود: انسداد مبادی بیسوادی از برنامه های اولویت دار آموزش و پرورش استان است و در این زمینه باید تلاش شود تا گلوگاه های اصلی بیسوادی مسدود و به پوشش تحصیلی دانش آموزان توجه ویژه ای شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان بر توانمند سازی نیروی انسانی و برگزاری دوره آموزشی ویژه تمامی کارکنان آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: آموزش نیروی انسانی و توانمندسازی معلمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید به گونه ای برنامه ریزی شود که تمامی معلمان سطحی از آموزش را طی کنند.

قربانی برگزاری جشنواره جابربن حیان در دوره ابتدایی را بسیار با اهمیت خواند و بیان کرد: این طرح می تواند زمینه رشد خلاقیت دانش آموزان را فراهم آورد.

وی همچنین بر ارتقاء آموزه های قرآنی و انس دانش آموزان با مفاهیم قرآنی تاکید و گفت:‌ دوران ابتدایی بهترین زمان برای انس بیشتر دانش آموزان با قرآن کریم است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در بخش دیگری از سخنان خود برنامه محوری را یک ضرورت خواند و با تاکید بر اینکه برنامه باید جامع، مانع، منعطف و قابل ارزیابی باشد، گفت:‌ برنامه محوری هدف، استراتژی، منابع و امکانات و بازخورد را تعیین می کند و برای تحقق هدف در طرح ها و برنامه ها باید تشویق و یا تنبیه چاشنی آن باشد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.