تجارت در هفته ای که گذشت

رستوران‌های امریکایی به ایران می آیند؟! / نمره ای که ظریف به برجام داد

برگزاری روز ملی صادرات و اعطای دو مدال صادرات و داغ شدن بازار شایعه در آستانه اجرایی شدن برجام از مهمترن رویدادهای هفته گذشته در حوزه تجارت است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،برگزاری روز ملی صادرات و اعطای دو مدال صادرات و داغ شدن بازار شایعه در آستانه اجرایی شدن برجام از مهمترن رویدادهای هفته گذشته در حوزه تجارت است.


درحالی‌که تنها چندگام به اجرایی شدن برجام مانده بازار شایعه نیز در کشور داغ شده و برخی خبر از حضور رستوران‌های آمریکایی در ایران می‌دهند.



عضوهیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: یکی از طرح های ارائه شده از سوی بخش خصوصی به دولت برای خروج از رکود این بود که دولت بدهی خود را به بخش خصوصی بپردازد اما دولت در برابر این موضوع سکوت اختیار کرده است .



معاون اول رئیس جمهور گفت: تحریم‌ها در آذر ماه به صورت کلی لغو خواهد شد و دوران جدیدی نیز آغاز خواهد شد و در تلاش هستیم که روزانه 500 هزار بشکه نفت به صادرات خود بیافزاییم.


ظریف گفت: اگر از فرصت برجام استفاده نشود و ناامیدی به فعالان اقتصادی و مردم تزریق شود نمره برجام صفر خواهد شد.

رئیس اتاق ایران گفت: در شرایط فعلی اقتصاد ما نیازمند تدوین استراتژی صادراتی است تا برای 20 سال آینده برنامه صادرات مشخص باشد.


رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: در آستانه اجرایی شدن برجام باید دیپلماسی اقتصاد و الحاق به WTO در رأس برنامه‌های پس از تحریم قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون صنعت اتاق ایران گفت: ناقص بودن نقشه راه صنعت، عدم شفافیت، بی ثباتی در قوانین و مقررات، مفاسد اقتصادی در کنار وجود انحصار، معیوب بودن شبکه های توزیع، مشکلات بسیاری را در کشور رقم زده است.


نائب رئیس اتاق ایران با تأکید بر اینکه تورم فقط مختص اقتصاد نیست گفت: تورم در قوانین نیز باید کاهش بیابد.


رئیس اتاق ایران با تأکید بر اینکه حال اقتصاد ایران خوب نیست گفت: در دهه‌های اخیر ورود دولت به اقتصاد و رقابت نابرابر با بخش خصوصی فضای سالم اقتصاد را دچار تنش و رویکرد نادرست کرده است.


در حالی که وعده های بسیاری برای توسعه‌ی صادرات و اعطای مشوق‌های صادراتی از سوی مسئولان داده می‌شود هنوز مشکلات و موانع پیش روی صادرات در حال خود نمایی هستند.

رئیس کنفدراسیون صادرات با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات صادرات در تحریم‌ها نهفته بود گفت: تحریم بانک مرکزی و بسته شدن سوئیفت بالاترین لطمه را به تجارت خارجی زد.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی با اشاره به رکود در بازار گفت: پیش‌بینی می‌شود قیمت گوشت در ماه محرم تغییر چشمگیری نکند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه هنوز در ارتقای دانش و به روز کردن امکانات در عرصه کشاورزی عقب‎ماندگی داریم برای وصل شده به شبکه جهانی و بازارهای جهانی باید برنامه استراتژیک تدوین شود.

نماینده فائو در ایران با اشاره به برنامه‎های این سازمان برای ریشه‎کن کردن گرسنگی در جهان تا سال 2030 گفت: سرمایه‎گذاری در بخش کشاورزی و توسعه روستایی بهترین راه برای برون‌رفت از فقر و گرسنگی است.


رئیس کانون انجمن‌های صنایع غذایی با اشاره به اینکه نظام توزیع در ایران متناسب با امکانات مدرن روز جهان نیست، گفت: این موضوع آسیب جدی به مصرف‌کننده و تولیدکننده مواد غذایی در کشور می‌زند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار