100 هزار پوند هزینه تسلیت گفتن کامرون بابت درگذشت پادشاه عربستان+ تصاویر

سفر نخست وزیر انگلیس به عربستان برای ادای تسلیت بابت درگذشت پادشاه این کشور، 100 هزار پوند هزینه دربر داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک؛ افشای اختصاص 100 هزار پوند برای سفر "دیوید کامرون،" نخست‌وزیر انگلیس، برای ابراز تسلیت در پی مرگ "ملک‌عبدالله،" پادشاه اسبق عربستان، جنجال زیادی در محافل رسانه‌ای انگلیس به پا کرد.

100 هزار پوند هزینه تسلیت گفتن کامرون بابت درگذشت پادشاه عربستان

اسناد انتشار یافته از دفتر کابینه انگلیس نشان می‌دهد از ژوئیه 2014 تا مارس 2015 (تیر 93 تا اسفند 94) پول مالیات‌دهندگان این کشور چگونه برای سفرهای خارج از کشور کامرون هزینه شده است. به عنوان مثال، یک سفر به بروکسل برای شرکت در نشست شورای اروپا به طور متوسط 500 پوند هزینه برمی‌دارد. سفر به قاره‌های دیگر، آمریکا یا استرالیا، کمی بیش از 10 هزار پوند می‌شود.
 
در بخش دیگری از این اسناد به سفر پرهزینه نخست وزیر انگلیس به عربستان اشاره شده است. وی برای عرض تسلیت بابت درگذشت عبدالله بن عبدالعزیز به ریاض سفر و برای این منظور از یک هواپیمای چارتر استفاده کرد. او یک روز در عربستان اقامت داشت، که هزینه این اقامت یک روزه 101.792 پوند بود.
 
کاربران شبکه‌های اجتماعی در انگلیس به این هزینه‌های نامتعارف واکنش نشان داده‌اند. این کاربران معتقدند یکصد هزار یورو هزینه پرداخت شده کامرون برای ادای احترام به پادشاه پیشین عربستان، معادل 51 سال پرداخت 1960 پوند مالیات یک نفر است.
 
همچنین بلافاصله پس از انتشار این اسناد، هزینه بالای صرف شده برای حضور کامرون در این مراسم، توجه گروه‌های حقوق‌بشری انگلیس را به خود جلب کرد. نهادهای حقوق بشر انگلیس، نام سعودی‌ها را میان بدترین کشورها جهان در زمینه نقض حقوق بشر و آزادی‌های فردی آورده‌اند.
 
سخنگوی کامرون در واکنش به اعتراض‌ها بدون اینکه وارد جزئیات این سفر شود، گفت: این پرواز چارتر برای یک گروه شامل نخست‌وزیر، مقام‌های دولت، خانواده آنها و افسران عضو تیم حفاظت سلطنتی بود. او در این زمینه توضیح بیشتری نداد.
 
یکی از مخالفان حزب محافظه‌کار انگلیس در صفحه کاربری خود در شبکه توییتر نوشت: کامرون از عربستان سعودی حمایت می‌کند؛ کشوری که بر اساس معیارهای شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد محکوم است و چندی پیش سر پنج خارجی را برید و جسد آنان را از جرثقیل آویزان کرد.

100 هزار پوند هزینه تسلیت گفتن کامرون بابت درگذشت پادشاه عربستان
انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۳۲
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۰۳ آبان ۱۳۹۴
بهتر تیترو عوض کنید صد هزار پوند سرمایه گذاری کامرون در مراسم پادشاه عربستان .چون صد برابرشو قراره با فروختن سلاح و
خر کردنشون بدست بیاره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۰۳ آبان ۱۳۹۴
کی باشه برا تسلیت گفتن به این یکی ملعون دوباره بره عربستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۰۳ آبان ۱۳۹۴
اگر انگلیسی ها تو ایران زندگی میکردند حتما به خاط اختلاس های هزاران میلیاردی سر به بیابان میگذاشتند,این پول صدهزار پوندی برای برخی اقایان پول خلال دندان هم نمیشه ,انصافامردم ایران خیلی مقاوم هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۰۳ آبان ۱۳۹۴
اين همه جنجال براي اين يك ذره هزينه ؟؟؟
اگه اين مردم ايران بودن و اين اختلاسا رو ميديدن چه كار مي كردن ،خيلي بي حوصله ن انگليسي ها
آخرین اخبار