انتقال گاز طبیعی از طریق خطوط لوله به اروپا منتفی است

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: در شرایط فعلی انتقال گاز طبیعی از طریق خطوط لوله صرفه اقتصادی ندارد.

رکن الدین جوادی معاون وزیر نفت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص ورود سرمایه‌گذاران خارجی به کشور اظهار داشت: ورود این سرمایه‌گذاران فرصت مناسبی است تا بتوانیم از تکنولوژی و دانش فنی آنها در اجرای پروژه‌ها استفاده نمایم. 

وی تصریح کرد: نظام نوین ساختار اداری پروژه و انتقال تجربیات بین‌المللی آنها به دست‌اندرکاران داخلی منتقل شود و علی‌رغم این شروط باید 50درصد توان داخلی در اجرای طرح ها در نظر گرفته شود.

جوادی درباره احتمال احداث خطوط لوله جدید انتقال گاز طبیعی ایران به کشورهای عضو اتحادیه اروپا در دوران پساتحریم افزود: در شرایط فعلی انتقال گاز طبیعی از طریق خطوط لوله در مسیرهای بالای ۲۵۰۰ کیلومتر نسبت به LNG از صرفه فنی و اقتصادی بالایی برخوردار نیست.
 
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اعلام اینکه ایران به منظور صادرات و انتقال گاز طبیعی خود به اروپا باید خطوط لوله‌ای حدود ۴۰۰۰ کیلومتری احداث کند، تصریح کرد: ساخت خطوط لوله با این وسعت برای ایران از صرفه اقتصادی بالایی برخوردار نیست.
 
جوادی با تاکید بر اینکه راه‌اندازی واحدهای تولید LNG در کشور متاثر از تکنولوژی و سرمایه گذاری است، خاطرنشان کرد: بر این اساس مذاکرات با کشورهای دارنده تکنولوژی مایع سازی گاز و ساخت واحدهای تولید LNG  آغاز شده است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار