کشف رد نیاکان اولیه این پشمالوهای دوست‌داشتنی!

نسل تمام سگ‌هایی که امروزه زنده‌اند از نواحی افغانستان، مصر، هند و ویتنام آمده‌ است.

به گزارش خبرنگار باشگاه شبانه باشگاه خبرنگاران جوان، این موجودات دوست‌داشتنی احتمالاً راه بسیار زیادی را پشت سر گذاشته تا نهایتاً به شکل امروزی خود برسند.

دانشمندان در بررسی دی اِن اِی بیش از 5000 سگ از 38 کشور دنیا، دریافتند که احتمالاً آن‌ها حداقل 15،000 سال پیش از آسیای مرکزی یا مغولستان و اگر دقیق‌تر بگوییم از نپال سرچشمه گرفته‌اند.

برای این تحقیق محققان از 4676 سگ اصیل نمونه خون گرفتند و به گزارش پاپیولار ساینس (Popular Science) نسل تمام سگ‌هایی که امروزه زنده‌اند از نواحی افغانستان، مصر، هند و ویتنام آمده‌است و درواقع پراکندگی آن‌ها انعکاسی از نحوه پخش شدن انسان‌ها در شرق آفریقاست. احتمال دارد که برخی از سگ‌ها در جای دیگری ساکن بودند اما در قالب نژادهای متعدد در آسیای مرکزی تکثیر شدند و در کل ریشه مشترکی دارند.

هرچند اختلاف ژنتیکی بسیار کمی که میان گرگ‌ها و سگ‌های که بعداً رام شدند را نباید از نظر دور داشت. تیم تحقیقاتی بویکو احتمال می‌دهد که بالا رفتن تعداد انسان‌ها، ابداع فنون شکار پیشرفته‌تر و تغییرات آب و هوایی در آن زمان باعث اصلاح نژاد گرگ‌های خاکستری و اهلی شدنشان شد. بااین‌حال ازآنجایی‌که تحقیقات مشابه در این زمینه مدعی‌اند سگ‌ها از خاورمیانه، شرق آسیا و اروپا نشأت‌گرفته‌اند، دانشمندان درباره استناد به نتایج تحقیق اخیر خود جانب احتیاط را رعایت می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار