اصفهان؛

گسترش همکاری های علمی بین المللی دانشگاه صنعتی اصفهان با دانشگاه شیامین چین

با حضور هیات بلند پایه دانشگاه شیامین چین در دانشگاه صنعتی اصفهان، تفاهم نامه همکاری مشترک میان طرفین به امضا رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ در این دیدار که در راستای گسترش همکاری های علمی بین المللی دانشگاه صنعتی اصفهان در قاره آسیا صورت گرفت، رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان این که ارتباطات اقتصادی و فرهنگی میان مردم ایران و چین، به 200 سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد، گفت: اکنون زمان آن رسیده که تعاملات بین دو کشور در سطوح آکادمیک نیز گسترش یابد و این دانشگاه نیز تمایل دارد تا در این زمینه راهکارهای همکاری مشترک را بررسی نماید.

مدرس هاشمی، با معرفی امکانات، توانمندی ها و دستاوردهای دانشگاه صنعتی اصفهان در بخش های مختلف افزود: توانمندی های این دانشگاه و دانشگاه شیامین قابلیت گسترش همکاری های دوجانبه و توسعه ارتباطات علمی میان طرفین را دارد.

پروفسور چوگ شی ژو، رئیس دانشگاه شیامین چین نیز با تأکید بر موقعیت ممتاز علمی دانشگاه صنعتی اصفهان در بین دانشگاه های ایران، هدف از این دیدار را زمینه سازی جهت ایجاد و گسترش همکاری های علمی مشترک عنوان کرد.

در این دیدار، ضمن بازدید مدیران دانشگاه شیامین چین از امکانات، توانمندی ها و دستاوردهای دانشگاه صنعتی اصفهان، تفاهم نامه همکاری مشترک میان طرفین امضاء شد.

در این تفاهم نامه، دو دانشگاه برآن شدند تا در زمینه های تبادل استاد و دانشجو، تبادل اطلاعات، برگزاری دوره های مشترک آموزشی کوتاه و بلند مدت و برگزاری سمینارها و کارگاه های آموزشی همکاری و پیگیری مفاد این تفاهم نامه، پس از اطلاع رسانی به دانشکده ها توسط دفاتر روابط بین الملل صورت پذیرد.

دانشگاه شیامین یکی از قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه های کشور چین می باشد که دارای بیش از 40 هزار دانشجوی تمام وقت در 83 رشته کارشناسی، 276 رشته کارشناسی ارشد و 187 رشته در مقطع دکتری است و 678 عضو هیأت علمی آن در27 دانشکده، 26 دپارتمان و 10 پژوهشکده فعال بوده و با بیش از 270 موسسه آموزش عالی داخلی و خارجی همکاری های بین دانشگاهی دارد. 



انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.