روش جدید جراحی بازسازی سینه در ایران

برای نخستین بار روش جدیدی در جراحی بازسازی سینه در ایران انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر حمیدرضا فتحی دبیر اولین کنگره بین المللی جراحی ترمیم سینه در نخستین کنگره بین‌المللی جراحی زیبایی و ترمیمی پستان در رابطه با این روش جدید گفت: مسئله مهم در خصوص جراحی بازسازی سینه و قسمت‌های دیگر بدن این است که حداقل عارضه و نقص را برای بیمار  به همراه داشته باشد. 

فتحی ادامه داد: در جراحی بازسازی سینه روش جدیدی به صورت جراحی میکروسکوپی به نام روش DIEAP مورد استفاده قرار می‌گیرد که در آن پوست و بافت چربی پایین شکم به همراه شریان خون‌رسان آن در طی این جراحی‌ میکروسکوپی آزاد شده و به ناحیه سینه‌ای آورده می‌شود و در ناحیه سینه به عروق باریکی در آن قسمت وجود دارند زیر دید میکروسکوپ پیوند داده می‌شوند.

وی ادامه داد: در این روش به دلیل اینکه شریان و وریدی که این بافت را پوشش می‌دهند کوچک هستند و از داخل عضله راست شکمی آزاد می‌شوند لذا عضله راست شکمی در سر جای خود بدون عارضه باقی می‌ماند و همچنین اعصابی که به عضله نیز عصب می‌دهند دست نخورده باقی می‌مانند و وقتی بافت برداشته می‌شود جهت جراحی پستان هیچ آسیبی به منطقه شکمی وارد نخواهد شد.

دکتر حمید رضا فتحی در ادامه تصریح کرد: اگر عضله راست شکمی برداشته شود در روشهای متداول کنونی انجام می‌شود برای ترمیم آن ناحیه عضله برداشته شده می‌بایست از مش استفاده شود.

فتحی در رابطه با مش افزود: این مش‌ها خود احتمال خطر عفونت و فتق در ناحیه مورد نظر را دارد و بیمار معمولا دچار یبوست شده و برای بالا رفتن از پله‌ها و دراز و نشست دچار مشکل می‌شود. 

فتحی در رابطه با روش جدید خود گفت: اقدام جدیدی که اخیرا توسط بنده در بیمارستان امام خمینی صورت می‌گیرد این است که همراه با بافت پوست و چربی شکم مورد استفاده برای بازسازی بافت پستان کمی از غدد لنفاوی کشاله ران با چربی اطراف آن و شریان مربوطه برداشته شده و در زیر بغل گذارده می‌شود. در نتیجه با این کار مقداری بافت لنفاوی به زیر بغل پیوند زده می‌شود. 

فتحی در پایان گفت: تقریبا 1.3 بیمارانی که تحت عمل جراحی پستان قرار می‌گیرند یا رادیو تراپی می‌شوند ورم اندام فوقانی دارند که با این روش سعی شده است این مشکل تا حد امکان کاهش یابد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فریده آدم پور
۱۲:۰۴ ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
با عرض سلام هزینه بازسازی سینه میتونم بپرسم وهم اینکه بازسازی باپروتز بهتره یا باعضلات شکم
آخرین اخبار