فرانس 24: حضور ایران در وین، بازگشت قدرتمندانه به عرصه بین الملل است

شبکه تلویزیونی فرانس 24 حضور ایران در مذاکرات سوریه را به عنوان بازگشت پرقدرت این کشور به عرصه بین الملل تفسیر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه فرانس 24 گزارش داد ایران روزجمعه در گفتگوهای وین به منظور یافتن برون رفتی سیاسی برای مناقشه سوریه شرکت می کند و این بازگشت پرقدرت این کشور به عرصه بین الملل است. پس از توافق برسر پرونده هسته ای، این اولین باری است چنین اتفاقی رخ می دهد. واشنگتن مانع گفتگو با تهران بود اما از این پس اینگونه نیست.

فرانس 24 سپس مراسم تشییع دو تن از شهدای مدافع حرم را در تهران به نمایش گذاشت و افزود ایران اعزام نیروی زمینی به سوریه را به طور کامل تکذیب و اعلام کرده است این سربازان، مستشاران نظامی رئیس جمهور اسد بوده اند. باور این سخن مشکل است.

بر اساس این گزارش تهران پول و سلاح در اختیار مبارزان حزب الله می گذارد و به گفته واشنگتن، چندین هفته است هماهنگ با نیروی هوایی روسیه، حملات زمینی صورت می دهد. این یکی از دلایلی است که تاکنون آمریکا گفتگو با تهران را درباره آینده سوریه رد می کرد. اما در مقابل شکست مذاکرات برای حل بحران، موضع (آمریکا) تغییر کرده است و ایران از این پس همچون مخاطبی اجتناب ناپذیر تلقی می شود.

آنتونی بلینکن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در این باره گفت «از همان ابتدای روند تلاش برای برقراری صلح در سوریه مشخص بود که بالاخره روزی ایران باید در گفتگوها شرکت کند. امیدواریم ایران بتواند نقشی مثبت ایفا کند. تاکنون ایران با کمک به رژیم بشار اسد و کمک به حزب الله -که او نیز به نوبه خود از اسد حمایت می کند- نقشی منفی ایفا کرده است. باید پیشنهاد آنان را بررسی کرد و بدون گفتگو با آنان (این پیشنهاد) را نخواهیم دانست.»

بنابراین ایران در مذاکرات چندجانبه درباره سوریه شرکت خواهد کرد و این رسماً اعلام شده است. نشستی چهارجانبه روز جمعه میان روسیه، آمریکا، عربستان و ترکیه برگزار می شود. جمعه نیز نمایندگان دیگر کشورها به خصوص نماینده جمهوری اسلامی ایران به این نشست خواهند پیوست.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار