اولین جنجال‌ها و اولین دربی‌های نیمه تمام

چهارمین و ششمین دربی سرخابی‌ها در سال 1348 و 1349، اولین و دومین دربی تاریخ بودند که جنجالی شدند و نیمه تمام ماندند.

اولین جنجال‌ها و اولین دربی‌های نیمه تمام
به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اولین دربی جنجالی سرخابی‌ها در 18 بهمن 1348 و در چهارمین مصاف این دو تیم اتفاق افتاد، در ابتدای فصل بسیاری از ستاره‌‌های پرسپولیس به تیم پیکان کوچ کرده بودند و پرسپولیس با تیم بی‌ستاره خود مقابل استقلال پرستاره قرار گرفت.

این دیدار با حضور 25 هزار تماشاگر برگزار شد و آبی‌پوشان خیلی زود و در دقیقه 9 با گل غلامحسین مظلومی پیش افتادند. 
در ادامه پرسپولیس بازی را در دست گرفت تا اینکه محمود خردبین بازی را برای پرسپولیس به تساوی کشاند.ولی این گل توسط داور مردود شد.

عزیز اصلی دروازه‌بان و کاپیتان فقید پرسپولیس با خونسردی تمام به سمت مرحوم ابولقاسم حاج ابوالحسن، داور مسابقه رفت و سیلی محکمی به او زد. همین حرکت وی در بازی جنجال ایجاد کرد و در نهایت پرسپولیسی‌ها در اعتراض به قضاوت ناعادلانه داور، زمین بازی را ترک کردند و مسابقه نیمه تمام ماند. فدراسیون فوتبال نیز بازی را سه بر صفر به نفع استقلال اعلام کرد.

*دعوایی که دربی را به نفع استقلال نیمه تمام گذاشت

در سال 1349، در دربی ششم، بین بازیکنان سرخابی درگیری شکل گرفت و باعث نیمه‌تمام ماندن بازی شد.
در دربی ششم که 27 دی 1349 برگزار شد بار دیگر دربی سرخابی‌ها نیمه تمام ماند. یک سال بعد از دفعه اول و این بار هم نتیجه سه بر صفر به سود استقلال شد.

 ماجرا از این قرار بود که پرسپولیس که ستارگانی مثل علی پروین و همایون بهزادی را در ترکیب خود داشت، خیلی رود و در دقیقه دوم بازی با گل حسین کلانی پیش افتاد. اما در دقیقه 75 عباس مژدهی کار را به تساوی کشاند.

در دقایق پایانی مسابقه، محراب شاهرخی یک برخورد روی زمین افتاد و بازیکنان پرسپولیس به بازی خشن مدافع استقلال اعتراض کردند و بازی به صحنه درگیری بازیکنان دو تیم تبدیل شد.

مهدی لواسانی مدافع استقلال و حسین کلانی و همایون بهزادی از پرسپولیس با کارت قرمز داور روبرو شدند. این درگیری‌ها آنقدر ادامه یافت تا بازی نیمه تمام بماند و سپس نتیجه مسابقه، یک سال پس از دربی چهارم که آن هم نیمه تمام ماند و سه بر صفر به سود استقلال اعلام شد،باز هم سه بر صفر به نفع استقلال اعلام شد.

نکته جالب این مسابقه این بود که داور این مسابقه هم همان داور دربی جنجالی چهارم بود. سه بازیکن اخراجی مسابقه به همراه محراب شاهرخی یک سال محروم شدند. البته محرومیت آن‌ها 9 ماه بعد بخشیده شد و به یک سال نکشید.

جالب است بدانید شاهرخی در حالی محروم شد که حاج‌ابوالحسن داور بازی گفته بود که او فحاشی نکرده بود و بی گناه است.


*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار