دومین کنگره نقشه برداری مغز ۲۳ آبان برگزار می‌شود

رئیس دومین کنگره بین المللی نقشه برداری مغز ایران، با اشاره به وجود برخی دستگاه های نقشه برداری مغز در کشور، تاکید کرد: متاسفانه آنطور که باید و شاید از این تجهیزات استفاده نمی شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر مجتبی زارعی با اشاره به برگزاری دومین کنگره بین المللی نقشه برداری مغز ایران از ۲۳ تا ۲۵ آبان ماه جاری در سالن همایش های بیمارستان میلاد، افزود: معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی کشور، پژوهشگاه دانش های بنیادی وزارت علوم، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و بیمارستان میلاد در برگزاری کنگره ما را یاری می کنند.

وی ادامه داد: مهمانانی از کشورهای فنلاند، انگلیس، آلمان، آمریکا و ترکیه خواهیم داشت و در این کنگره تکنولوژی های پیشرفته جهت تشخیص و درمان بیماری های مغز معرفی و مرور خواهند شد.

زارعی با بیان اینکه ام آر آی عملکردی، پت اسکن، نوارمغز، اسکن میدان مغناطیسی مغز و...، از جمله این تکنولوژی ها هستند عنوان کرد: در کنگره امسال بیشتر بر روی کاربرد بالینی نقشه برداری مغز بخصوص در بیماری هایی چون آلزایمر، پارکینسون و صرع تمرکز داریم.

وی ادامه داد: همچنین درباره استفاده از تکنولوژی ها در بهبود نتیجه جراحی های مغز، روش های پیشرفته تحلیل اطلاعات به دست آمده از این ابزارها و بسیاری موضوعات دیگر سخنرانی هایی ارائه خواهد شد.

رئیس دومین کنگره بین المللی نقشه برداری مغز ایران در خصوص امکانات مراکز آموزشی و پزشکی کشور و دسترسی پزشکان به دستگاه های نقشه برداری مغز گفت: بسیاری از تکنولوژی ها و دستگاه های نقشه برداری مغز در کشور وجود دارند و در دسترس هستند اما به طور صحیح و آن طور که باید و شاید استفاده نمی شوند.

زارعی ادامه داد: کار تیمی و چند بخشی و تیمی که باید تشکیل ‌شود تا اطلاعات صحیح را استخراج کند و به خدمت بگیرد هنوز قوی نیست و باید نظام مند و نهادینه شود. همچنین، یکی از اهداف برگزاری این کنگره نیز حمایت از کارهای تیمی و چندبخشی است.

به گفته وی، پزشکان متخصص مغز و اعصاب، جراحان مغزو اعصاب، روانشناسان و روانپزشکان، مهندسین پزشکی، دکترای علوم اعصاب و علاقه مندان به علوم شناختی میتوانند در این کنگره شرکت و امتیاز بازآموزی درتظر گرفته شده را کسب کنند

به گفته زارعی، این همایش دارای ۱۲ امتیاز بازآموزی از وزارت بهداشت است.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
برچسب ها: نقشه برداری ، مغز ، اعصاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار