کوهپایه زاده: ۱۴۲۷۵۰۰۰۰۰ یورو از بدهی متهم نفتی تسویه شد/ چگونه ب-ز کل اتهاماتش را می‌پذیرد؟

وکیل مدافع بابک زنجانی گفت: امروز 1میلیارد و 427میلیون و 500هزار یورو از بدهی بابک زنجانی به شرکت نفت تسویه شد.

کوهپایه زاده: ۱۴۲۷۵۰۰۰۰۰ یورو از بدهی زنجانی تسویه شدرسول کوهپایه‌زاده وکیل مدافع بابک زنجانی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان  در خصوص پرداخت بدهی موکلش به شرکت نفت اظهار داشت: مطالبات موکلم به شرکت نفت شامل 2بخش می‌شد قسمت اول پول واریزی شرکت نفت از طریق بانک مرکزی به حساب زنجانی بود و قسمت دوم آن پول حاصل از فروش محموله‌های نفتی.

وی افزود: امروز بخش اول مطالبات شرکت نفت که شامل پول واریزی شرکت نفت توسط بانک مرکزی بود تسویه شد. میزان این مبلغ 1میلیارد و427میلیون و500هزار یورو بود که 660 میلیون یورو آن قبلا توسط زنجانی به پیمان‌کاران پرداخت شده بود و 767میلیون و500هزار یورو باقی ماند.

وکیل مدافع بابک زنجانی گفت: امروز طی نامه ارسالی از دادستانی که اقدام به کارشناسی اموال زنجانی کرده بودند میزان دارایی‌های وی را در داخل کشور میزان 2 هزار 600 تومان تخمین زدند که اگر این مبلغ را از بدهی باقی‌مانده کسر کنیم بخش اول مطالبات زنجانی به شرکت نفت پرداخت شده است.

کوهپایه زاده افزود: این مطلب که گفته می‌شود شرکت نفت هیچ دخل و تصرفی در اموال زنجانی ندارد درست نمیباشد زیرا از زمانی که موکلم در زندان به سر می‌برد تمام دارایی‌های وی در اختیار شرکت نفت میباشد و مدیران این شرکت بر اموال وی مدیریت می‌کنند.

وکیل بابک زنجانی گفت: این انتقال قطعی صورت گرفته حالا شرکت نفت مالک این اموال شده و از رقم بدهی کسر شده است و مالک اختیار این را دارد که مال خود را بفروشد یا نفروشد و در این زمینه به موکل هیچ ارتباطی ندارد.

وی در خصوص ضمانت‌نامه هم گفت: وکلای خارجی بابک زنجانی در خصوص ضمانت‌نامه در حال انجام کار هستند ولی از آنجایی که ما قبلا موارد مرتبط با ضمانت‌نامه را به شرکت نفت منتقل کرده بودیم علیرغم این که دارای وصف محرمانه بود آن را طی یک اقدام غیرحرفه‌ای رسانه‌ای کردند به همین جهت برای اینکه چنین اتفاقی مجددا تکرار نشودو چون ما هنوز تحریم هستیم ما دیگر مطالب را در خصوص ضمانت‌نامه به شرکت نفت نخواهیم گفت و تنها دادگاه از این موضوع مطلع خواهد شد.

کوهپایه‌زاده تأکید کرد: مدیر حقوقی نفت امروز در مصاحبه به یکی از خبرگزاری‌ها گفته علیرغم اعلام حساب تا این لحظه پولی به حساب واریز نشده است اما باید بگویم همانطور که موکل من در دادگاه اعلام کرد شماره حساب‌های اعلامی قابلیت واریز پول را به دلیل شرایط تحریم ندارد و اگر شرکت نفت توانست 5 دلار به این حساب واریز و رسید آن را تقدیم دادگاه کند موکل من کل اتهامات را می‌پذیرد.

کوهپایه‌زاده این اقدام را حاکی از حسن‌نیت موکلش خواند و گفت: کسی که قصد اخلال داشته باشد، بدهی‌های خود را بازنمی‌گرداند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۶ آبان ۱۳۹۴
من نمی فهمم چرا جلوی چشم های این بنده خدا رو شطرنجی کردید؟ شطرنجی کردن برای وقتیه که اتهام شخص هنوز محرز نشده و رسانه ها هم برای حفظ آبروی متهم چهره اش رو شطرنجی می کنن. آقای زنجانی و اتهاماتش که دیگه برای همه مردم ایران محرزه. شطرنجی کردنش بی دلیله
Canada
ناشناس
۰۴:۰۰ ۱۲ آبان ۱۳۹۴
الان که می بینن پای خیلی ها اونم پاگنده ها وسط کشیده می شه یواش یواش دارن ماست مالی می کنن. عجب مملکت گل و بلبلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۱۱ آبان ۱۳۹۴
اگر تحریم ها برداشته نشه اون وقت کی می خواد نفت کشور بفروشه یا همچنان نفت رو با لوبیا ونخود مبادله می کنیم!!!
آخرین اخبار