بروز اختلالات مزمن کلیوی با نشستن های طولانی مدت

مطالعات جدید نشان می دهد که نشستن طولانی مدت در طول روز و عدم تغییر حالت بدن برای مدت زمانی مداوم، سبب افزایش خطر بروز اختلالات مزمن کلیوی می شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پژوهشگران انجمن مجاری کلیوی آمریکا در مطالعات خود دریافتند که نشستن ممتد به مدت ۸۰ دقیقه در شبانه روز (با فرض ۱۶ ساعت بیداری در طول روز) و نداشتن تحرک می تواند سبب افزایش ۲۰ درصدی ابتلا به بیماری ها و اختلالات مزمن کلیوی شود.

در همین زمینه «سرینی بدهو»، سرپرست این تیم تحقیقاتی و پژوهشگر دانشکده پزشکی دانشگاه یوتا، می گوید: «بی تحرکی صرفا به معنی نداشتن فعالیت های فیزیکی متوسط یا شدید نیست. این نوع رفتار یک عامل خطر جدی برای ابتلا به بیماری های مزمن کلیوی محسوب می شود.»

ارتباط مستقیمی بین نشستن زیاد، نداشتن تحرک و خطر ابتلا به بیماری های مزمن کلیوی وجود دارد.

محققان این پژوهش، ۵,۸۷۳ فرد بالغ را مورد مطالعه قرار داده و میزان فعالیت های فیزیکی و بدنی آنها را برای مدت زمانی مشخص، ثبت کردند.

پژوهشگران با مطالعه نتایج به دست آمده این بررسی ها، دریافتند که ارتباط مستقیمی بین میزان تحرک روزانه و احتمال ابتلا به بیماری های کلیوی وجود دارد، اگرچه این موضوع به پژوهش های بیشتری نیازمند بوده و تحقیقات جانبی در این زمینه باید انجام شود.

بر اساس اخبار منتشر شده در این رابطه، قرار است شرح کامل این پژوهش ها و نتایج به دست آمده از آن در کنفرانس علمی-تخصصی ویژه ای با عنوانASN Kidney Week ۲۰۱۵  که در روزهای سوم تا هشتم نوامبر سال جاری (۱۲ تا ۱۷ آبان) در مرکز همایش های مرکزی کالیفرنیا برگزار می شود، ارائه شده و درباره آن بحث های تخصصی انجام شود.


منبع: مهر

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.