استفاده از نظرات نمایندگان در تدوین آیین نامه‌های دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد گفت: از دیدگاه‌های نمایندگان مجلس در مدیریت این دانشگاه و تنظیم آیین نامه‌ها و بخشنامه‌ها بهره می‌بریم.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد در جلسه شورای راهبردی معاونت مجلس گفت: قطعا از نکاتی که توسط نمایندگان مجلس در این جلسه مطرح شد در تدوین بخشنامه ها و آیین نامه های دانشگاه استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: دانشگاه آزاد با بهره گیری از اسناد بالادستی نظام همچون سند چشم انداز، سند علم و فناوری ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، نظرات نمایندگان و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی سند توسعه ششم خود را تدوین کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه سند توسعه دانشگاه مبتنی بر آمایش سرزمینی و با توجه به شرایط ۳۱ استان کشور تدوین شده است، اضافه کرد: در مجموعه بزرگی مانند دانشگاه آزاد حرکت بدون داشتن چشم انداز و برنامه، مانند قدم گذاشتن در تاریکی است.

میرزاده ضمن انتقاد از برخی دیدگاه ها درخصوص پایین بودن سطح علمی دانشجویان دانشگاه آزاد گفت: بسیاری از دانش آموختگان این دانشگاه موفق به ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در بهترین دانشگاه های دولتی می شوند.

وی افزود: متأسفانه ادغام آزمون سراسری با آزمون دانشگاه آزاد باعث اضطراب برای بسیاری از داوطلبان و خانواده های آنها شده است چراکه حذف کنکور این دانشگاه فرصت دوباره را برای داوطلبانی که احیانا با استرس و فشارهای روحی مواجه هستند، از بین برده است.

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار داشت: دانشگاه آزاد یک الگوی جهانی است که باید از حیثیت، توان و کیان آن ازطریق تأثیرگذاری بر افکارعمومی دفاع شود تا نظرات منفی که پیرامون آن وجود دارد، از بین برود.

وی با تأکید بر کیفی سازی دانشگاه آزاد گفت: مسئولان این دانشگاه باید با برنامه ریزی دقیق و جامع نسبت به برخی نگاه های منفی که در مورد دانشگاه وجود دارد، اقدام کنند.

محمدرضا تابش، نماینده مردم اردکان نیز ضمن انتقاد از متناسب نبودن رشته های دانشگاهی با نیاز مناطق جغرافیایی گفت: متأسفانه پژوهش های دانشگاهی، کاربردی نبوده و اثرات آن در جامعه مشهود نیست. سالانه پایان نامه های بسیاری از سوی دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد ارائه می شود اما تاکنون دردی از جامعه را دوا نکرده است.

وی افزود: دانشگاه آزاد توانست به خوبی پا به حوزه آموزش عالی کشور گذارد و مشکلات بسیاری را حل کند اما باید سعی کنیم ضریب تأثیر این دانشگاه را در حل مشکلات اقتصادی نیز افزایش دهیم.

ابوالقاسم خسروی سهل آبادی، نماینده مردم تربت حیدریه نیز در این جلسه خواستار سرمایه گذاری دانشگاه آزاد و ورود سازمان سما به این حوزه شد.

حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس نیز در این جلسه اظهار داشت: باید دید در هر استانی چه پتانسیل ها و ظرفیت هایی وجود دارد تا برای ایجاد رشته و اشتغالزایی در آن برنامه ریزی کرد.

وی افزود: از دانشگاه آزاد می خواهیم برای توسعه مناطق در هر استان متناسب با نیازهای آن، برنامه ریزی کند.

جواد هروی، رئیس کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز در این جلسه گفت: این دانشگاه بعد از توسعه کمی و کیفی در داخل کشور، باید به دنبال توسعه در دیگر کشورها باشد چراکه امروز زمان مناسبی توسعه این دانشگاه در خاورمیانه است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار