اردبیل؛

آب بندان های شهرستان مرزی پارس آباد میزبان پرندگان مهاجر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرزی پارس آباد گفت: با سرد شدن تدریجی هوا مهاجرت پرندگان به تالاب‌ها و آب‌بندان‌های شهرستان مرزی پارس آباد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ هاشم میرزانژاد افزود: هر سال، از زمان آغاز نخستین بارش‌های پاییزه در مناطق سردسیری روسیه و شمال اروپا، تعداد زیادی از گونه‌های مختلف پرنده با مهاجرت به نوار غربی کشور، تالاب‌ها و آب‌بندان‌های این مناطق را برای زمستان‌گذرانی خودانتخاب می‌کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه پارس آباد به عنوان نخستین شهرستان درمسیر کریدور مهاجرت پرندگان قرار گرفته است، تعداد زیادی از گونه‌های مختلف پرنده در تالاب‌ها، آب‌بندان‌ها، شالیزارها و حاشیه رودخانه‌ها ،برای استراحت و زمستان‌گذرانی فرود می‌آیند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرزی پارس آباد افزود:غاز خاکستری، خوتکا، اردک سر سبز، اردک ارده ای، اردک سر حنایی، کفچه نوک، کشیم کوچک، چنگر، باکلان کوچک، باکلان بزرگ، سهره،حواصیل و بوتیمار ‌قراولان از جمله پرندگان مهاجر به منطقه هستند.

میرزانژاد با اشاره به مهاجرت پرندگان به تالاب‌های میل و مغان و تالاب تپراق کندی گفت: همه ساله بیش از 32هزار قطعه پرنده در قالب 72 گونه مختلف فقط در تالاب سدمیل مغان قابل شناسایی هستند.

وی گفت: در حال حاضر نیز تعدادی غازخاکستری و گونه حفاظت شده قوی فریاد کش به همراه حواصیل، باکلان و بوتیمار در این تالاب ها فرودآمده‌اند.

وی افزود: با توجه به در پیشبودن سرما و افزایش بارندگی‌ها، تعداد بیشتری از گونه‌های دیگر، در مناطق تحت نظارت اداره حفاظت محیط زیست مشاهده شوند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.