کرمان؛

نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان گشایش یافت

چهاردهمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان روز شنبه با حضور استاندار در نمایشگاه بین المللی جنوب شرق گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در آیین گشایش دویست و نود و یکمین نمایشگاه کتاب استانی که با حضور استاندار کرمان، رئیس موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، مدیران و جمعی از اهالی فرهنگ برگزار شد، گفت: چهاردهمین نمایشگاه کتاب کرمان در متراژی به مساحت 4 هزار متر با 220 غرفه و حضور 650 ناشر از کل کشور برپا شد.

محمدرضا علیزاده با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب کرمان پیش از این در فضای محوطه مصلای این شهر و در شرایط غیر استاندارد برگزار می شده است، افزود: مشکلات ایمنی و ترافیکی از جمله مشکلات برگزاری نمایشگاه کتاب کرمان در محوطه مصلی بوده است.

وی یادآور شد: نمایشگاه کتاب کرمان امسال برای نخستین بار در فضای استاندارد نمایشگاهی و با همکاری و مشارکت مجتمع نمایشگاهی جنوب شرق در حال برگزاری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان خاطر نشان کرد: انتقال نمایشگاه کتاب به مجتمع استاندارد نمایشگاهی جنوب شرق علاوه بر تامین ایمنی، مشکلات کمبود فضای پارک خودروها را نیز بر طرف کرده و هزینه های برگزارکنندگان را کاهش داده است.

علیزاده گفت: وسایل نقلیه عمومی نیز به منظور رفت و آمد مردم به نمایشگاه کتاب کرمان در مناطق مختلف این شهر در نظر گرفته شده است.

وی هدف برپایی نمایشگاه کتاب را ترویج فرهنگ مطالعه و سهولت دسترسی مردم به تازه های نشر عنوان کرد و افزود: نمایشگاه کتاب کرمان از 16 لغایت 22 آبان در محل مجتمع نمایشگاهی جنوب شرق کرمان آماده بازدید علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر امر کتابخوانی، یادآور شد: یکی از مخارج اصلی خانواده ها باید بحث خرید کتاب باشد و قطعا برپایی نمایشگاه های کتاب زمینه ساز و فرصت خوبی برای این رویداد فرهنگی است.

گفتنی است مجتمع نمایشگاهی جنوبشرق کرمان در کیلومتر 10 جاده کرمان - باغین قرار دارد.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ب
برچسب ها: نمایشگاه ، کتاب ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.