عرضه تجهیزات صنعت برق ایران در 25 کشور جهان/ حضور 200 شرکت خارجی در نمایشگاه

وزیر نیرو گفت: هم اکنون محصولات و تجهیزات صنعت برق ایران در 25 کشور جهان عرضه می‌شود و این محصولات در خطوط انتقال نیرو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بدهی‌های وزارت نیرو شناور است/ به دنبال ایجاد تعادل منطقی بین درآمدها و هزینه‌ها هستیمبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید چیت‌چیان در  مراسم آغاز به کار پانزدهمین نمایشگاه صنعت برق ایران که امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران گشایش یافت، گفت: هم اکنون محصولات و تجهیزات صنعت برق ایران در 25 کشور جهان عرضه می‌شود و این محصولات در خطوط انتقال نیرو در کشورهای یاده شده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: این نمایشگاه فرصتی برای یافتن بازارهای جدید صادراتی است و شرکت‌هایی ایرانی می‌توانند ضمن آگاهی یافتن از آخرین دستاوردهای صنعت برق جهان، محصولات خود را در بازارهای جهانی ارائه کنند.

چیت‌چیان با بیان اینکه حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه صنعت برق ایران موجب ارتقای دانش تولید تجهیزات انتقال نیرو به لحاظ استفاده از فناوری‌های روز دنیا می‌شود اظهار کرد: همکاری‌ شرکت‌های ایرانی با شرکت‌های بین‌المللی موجب تبادل اطلاعات به روز در این بخش برای کشورمان می‌شود.

وی ادامه داد: بسیاری از کسانی که نیازمند استفاده از تجهیزات برق هستند مانند کارخانجات فولاد و بسیاری از کارخانجات صنعتی، ممکن است اطلاع کافی از تجهیزات ساخت داخل و توان تولید وطنی نداشته باشند که در واقع برپایی این نمایشگاه موجب می‌شود تا صنایع داخلی با آخرین دستاوردهای ملی در بخش تجهیزات صنعت برق مطلع شوند.

به گفته وزیر نیرو حضور در نمایشگاه هر ساله رشد صعودی داشته و گواه این مدعا آن است که سال گذشته 110 شرکت خارجی در این نمایشگاه شرکت کردند در حالی که امسال 200 شرکت خارجی از 24 کشور در این نمایشگاه به عرضه محصولات خود می‌پردازند.

حمید چیت‌چیان با ابراز امیدواری نسبت به نقش برپایی نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق بر توسعه فرصت‌های جدید تولید داخلی در این بخش و نیز مشارکت بیشتر شرکت‌های داخلی با شرکت‌های خارجی گفت: این نمایشگاه فرصت مغتنمی برای به روز شدن بیشتر تولیدکنندگان داخلی می‌باشد.

وزیر نیرو همچنین در خصوص میزان بدهی‌های وزارت نیرو تصریح کرد: میزان این بدهی‌ها ثابت نیست و در واقع آنچه در مورد آن می‌توان گفت این است که رقم این بدهی‌ها شناور است و وزارت نیرو مرتبا در حال پرداخت آن می‌باشد.

به گفته وزیر نیرو این وزارتخانه سعی دارد در قالب طرح هدفمندی یارانه‌ها تعادلی میان درآمد و هزینه‌های خود ایجاد کند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار