چاپ قرآن در طرح «نورباران» امسال متوقف شده است

حاجی شریف گفت: سال گذشته حدود 90 هزار قرآن با کمک و پول‌های جمع‌آوری شده از سوی مردم به چاپ رساندیم و امسال هم اگر به مبلغ‌ نهایی برای چاپ 500 هزار جلد برسیم، توزیع مجدد را در مناطق محروم ادامه می‌دهیم.

احمد حاجی‌شریف، معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم سازمان دارالقرآن در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص طرح «نور باران» گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا سال 87 تسهیلاتی از جمله تخفیف 50درصدی برای خرید کاغذ به ناشرین کتب مذهبی مانند قرآن، نهج‌البلاغه و مفاتیح در نظر می‌گرفت، که ناگهان این امتیازات به یکباره لغو شد و سازمان دارالقرآن براساس نیاز مردم، از سال 1392 تصمیم بر جمع‌آوری نذورات مردم و استفاده از آنها در طرح ملی چاپ و توزیع قرآن کریم در مناطق مختلف گرفت.

وی ادامه داد: بدون شک بخش عمده‌ای از رشد و توسعه فرهنگ قرآنی کشور مرهون حرکت‌های خودجوش و خالصانه اساتید قرآن و مردم متدین و متهعدی است که تا کنون با سعی و تلاش خویش منشأ خیرات و برکات بوده‌اند. بسیاری از مردم مشتاقند که به هر شکل ممکن برای ترویج و گسترش فعالیت‌های قرآنی قدمی هرچند کوچک بردارند.

معاون نظارت بر چاپ قرآن کریم اظهار داشت: سال گذشته حدود 90 هزار قرآن با کمک و پول‌های جمع‌آوری شده از سوی مردم به چاپ رساندیم و امسال هم اگر به مبلغ‌ نهایی برای چاپ 500 هزار جلد برسیم، توزیع مجدد را در مناطق محروم ادامه می‌دهیم.

حاجی‌شریف بیان کرد: طرح «نور باران» از اسفند سال 92 آغاز شد و تا زمانی که نذورات و کمک‌‌های مردمی ادامه داشته باشد، سازمان دارالقرآن افتخار جمع‌آوری نذورات و چاپ قرآن کریم را بر عهده دارد و بعد از هر مبلغ نهایی بلافاصله کتب مذهبی از جمله کلام‌الله مجید را به چاپ و توزیع می‌رساند.

وی در پایان یادآور شد: بیشترین توجه خود را بر پوشش و توزیع صحیح در مناطق محروم قرار داده‌ایم و توانستیم تا به امروز به اکثر استان‌ها قرآن کریم را ارسال کنیم.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.