محمود عباس: با انتفاضه مسلحانه مخالفم

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مخالفت خود را با انتفاضه مسلحانه اعلام کرد و خواستار تمرکز بر فعالیت سیاسی بین‌المللی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی عربی 21 در گزارشی نوشت، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، مدعی شد جنبش مقاومت اسلامی حماس با اسرائیل درباره دولت در غزه و بخشی از سیناء مذاکره کرد. 

این پایگاه گزارش داد: محمود عباس، مخالفت خود را با انتفاضه سوم مسلحانه اعلام کرد و خواستار حرکت مسالمت آمیز مردمی و تمرکز بر فعالیت سیاسی و قانونی بین المللی شد.

وی گفت: اسرائیلیها ما را مسلح می خواهند تا بتوانند ما را نابودکنند. ما در انتفاضه دوم متحمل خسارات سنگینی شدیم و غزه 3 بار تخریب شد. براداران در کرانه غربی سعی دارند علیه اسرائیل عملیات کنند تا به آنها توجیه لازم را برای نابودی کرانه غربی بدهند.

وی پس از دیدار با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر، در گفتگو با سردبیران روزنامه ها و نویسندگان این کشور این مطلب را اعلام کرد.

روزنامه الشروق مصر از قول عباس نوشت: همه اقدامات تشکیلات خودگردان فلسطین با هماهنگی دولتهای عربی بویژه مصر،  عربستان سعودی و اردن و همچنین کمیته پیگیری چهارگانه انجام شد.

ابومازن پس از دیدار با سیسی، از تماس‌هایی با آمریکائیها در قاهره و امان در این اواخر خبر داد و گفت: منتظر جواب اسرائیلی‌ها درباره توقف شهرک‌سازیها و آزادی 30 اسیر زندانی شده قبل از توافق اسلو هستیم و اگر پاسخ مثبت نگیریم به گزینه های سیاسی متعددی دست می زنیم که مهمترین آن جامعه بین المللی است و پس از نقض همه توافقنامه ها از سوی اسرائیل اجرای توافقنامه ها بویژه توافقنامه امنیتی را متوقف خواهیم کرد. 

محمود عباس در دیداری، که در کاخ اندلس در مصر الجدیده کرد، گفت: ما دولت نیستیم و سلطه و اختیاراتی نداریم و من شخصا با اجازه (صهیونیست‌ها) داخل و خارج می شوم. ما چیزی برای از دست دادن نداریم.



انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار