شهرکرد؛

کشت گندم آبی و دیم در 63 هزار هکتار از مزارع چهارمحال و بختیاری

کشت گندم آبی و دیم در سطح 63 هزار هکتار از مزارع استان چهارمحال و بختیاری، تا پایان آبان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: کشت گندم آبی و دیم در مزرع این استان از نیمه مهرماه آغاز و تا پایان آبان ادامه دارد. 
حمیدرضا دانش افزود: در سال زراعی جاری، ۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری به کشت گندم اختصاص یافت که شامل ۲۴ هزار هکتار گندم آبی و ۳۷ هزار هکتار گندم دیم می‌باشد. 

وی اضافه کرد: در همین راستا بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن بذور اصلاح شده و ضدعفونی شده، ۳ هزار و ۵۰۰ تن انواع کودهای شیمیایی و ۱۲ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم سموم ضدعفونی جهت مبارزه با انواع بیماری‌های قارچی (سیاهک) بین زارعین گندمکار استان توزیع شده است. 

دانش، با توجه به توصیه‌های هوا‌شناسی و بارش‌های مناسب فصل پاییز به کشاورزان توصیه کرد: در اولین فرصت و سریع‌تر برای کشت زودهنگام پاییزه گندم در مزارع استان اقدام کنند. 

وی با اشاره به اینکه مصرف کودهای شیمیایی پتاسه مقاومت گیاه را در برابر سرمای زمستان بالا می‌برد، از کشاورزان خواست: در کشت پاییزه از این کود‌ها استفاده کنند. 

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری همچنین خواستار توجه کشاورزان و گندمکاران به مسائل فنی و توصیه‌های کار‌شناسان و مروجین کشاورزی برای افزایش کمی و کیفی محصول شد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.