نگاهی به میانگین امتیازات تیم‌های لیگ ایران و لیگ‌های اروپایی؛

استقلال، بالاتر از منچستریونایتد، ولفسبورگ و لیون

پس از گذشت یازده هفته از لیگ برتر فوتبال تیم استقلال تهران با رسیدن به میانگین 2 امتیاز از هر بازی، آمار قابل قبولی از خود به جا گذاشته است.

 به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که یازده هفته از لیگ برتر فوتبال سپری شده است در بین تیم‌های حاضر در لیگ، تنها تیم استقلال تهران موفق به کسب میانگین 2 امتیاز از هر بازی شده است.

پس از استقلال تهران، تیم‌های استقلال خوزستان با 82/1 ذوب‌آهن با 73/1 و صبای قم با 64/1 در رده‌های دوم تا چهارم لیگ برتر ایران قرار دارند.

 آبی‌های پایتخت با کسب 22 امتیاز از یازده بازی از این در حد و اندازه بعضی از تیم‌های بزرگ اروپایی ظاهر شده‌اند.

در لیگ‌های معتبر اروپا و تا پایان هفته یازدهم، 12 تیم از نظر کسب امتیاز، بالاتر از استقلال قرار دارند. این در حالی است که تیم‌های بزرگ هم چون منچستریونایتد، ولفسبورگ، شالکه، لیون، سنت‌اتین و سلتاویگو هنوز موفق به کسب دو امتیاز از هر بازی نشده‌اند.

بهترین تیم اروپا از این نظر بایرن‌مونیخ با متوسط 82/2 امتیاز از هر بازی است. پس از باواریایی‌ها تیم‌های پارسن‌ژرمن و بارسلونا صدرنشین‌های لیگ یک فرانسه و لالیگای اسپانیا به ترتیب با میانگین 64/2 و 45/2 امتیاز از هر بازی در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.

گفتنی است، در چهار فصل اخیر لیگ برتر فوتبال ایران، هیچ تیمی موفق به کسب میانگین 2 امتیاز از هر بازی نشده و بالاترین آمار متعلق به سپاهان در فصل(91-90) و استقلال در فصل(92-91) می‌باشد.

در حالی که در پایان هر فصل حداقل 2 تیم از هر لیگ معتبر اروپایی به این آمار دست یافته است.  باید دید در فصل جاری تیمی از لیگ ایران موفق به دستیابی به چنین رکوردی خواهد شد یا خیر؟


*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جواناینجاکلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Saudi Arabia
ناشناس
۱۹:۳۰ ۲۰ آبان ۱۳۹۴
درود بر هرچی استقلالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۲۰ آبان ۱۳۹۴
البته با کمک داورها دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۲۰ آبان ۱۳۹۴
خخخخخخخخخخخ چقد خندیدم استقلال با این آیتم ها مگه.... بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۰ آبان ۱۳۹۴
آفرین به استقلال محبوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۲۰ آبان ۱۳۹۴
درود بر استقلال با غیرت
آخرین اخبار