حذف پیش‌دانشگاهی تا ۲ سال دیگر/کنکور سراسری به قوت خود باقی است

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: مقطع پیش‌دانشگاهی در دو سال آینده حذف خواهد شد و ساختار 3-3-6 نیز طی آن تکمیل می‌شود، اما کنکور سراسری همچنان پابرجا می‌ماند.

زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به ورود ساختار 3-3-6 امسال پایه اول متوسطه نداشتیم و سال بعد پایه دوم متوسطه نخواهیم داشت و در سال 96 پایه سوم متوسطه نداریم و به همین ترتیب با استقرار پایه دوازدهم در ساختار جدید، پیش‌دانشگاهی در دو سال آینده حذف خواهد شد که با حذف این مقطع ساختار 3-3-6 کامل می‌شود.

وی ادامه داد: طی تغییراتی که در چند سال اخیر صورت گرفت، ساختار آموزشی ما از 5 سال ابتدایی، سه سال راهنمایی، سه سال متوسطه و یک سال پیش‌دانشگاهی به ساختار 3-3-6 تغییر پیدا کرد. اما باید در نظر داشته‌ باشیم که کنکور سراسری با حذف سال پیش‌دانشگاهی همچنان به قوت خود باقی است.

زرافشان اظهار کرد: پذیرش کنکور سراسری قبل از حذف پیش‌دانشگاهی براساس امتحانات نهایی است و در دو سال بعدی که مقطع پیش‌دانشگاهی حذف می‌شود امتحانات نهایی در پایان دوازدهم در پذیرش کنکور سراسری تأثیرگذار خواهد بود و کنکور سراسری بعد از حذف دوره پیش‌دانشگاهی برای 15 درصد ظرفیت‌ دانشگاه‌ها باقی خواهد ماند بدین معنی که 85 درصد ظرفیت دانشگاه‌ها می‌توانند با اعمال سوابق تحصیلی پذیرش را انجام دهند.

وی در پایان گفت: امسال تصویب شد که امتحانات نهایی دوره پیش‌دانشگاهی 5 درصد تأثیر مثبت در کنکور سراسری داشته باشد و در 2 سال آتی که دوره پیش‌دانشگاهی حذف می‌شود دروس نهایی نیز در پذیرش کنکور مؤثر خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار