هزینه پیوند کلیه یک چهارم دیالیز است

بنیانگذار پیوند کلیه و رئیس قطب ارولوژی کشور با بیان اینکه دیالیز دردناکتر و پرهزینه‌تر از پیوند کلیه است، گفت: در ایران عمل پیوند بدون دیالیز با موفقیت انجام می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ناصر سیم فروش امروز در دومین همایش مشترک آموزش و پیشگیری و سلامتی کلیه برای همه در زنجان اظهار داشت: در حال حاضر ایران قطب ارولوژی و جزو ۱۰ مرکز برتر جهان در عمل پیوند کلیه است.
 
وی تصریح کرد: در ایران بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ عمل پیوند انجام شده و به زودی جشن عمل پیوند کلیه برای ۵ هزار نفر برگزار می‌شود.
 
بنیانگذار پیوند کلیه و رئیس قطب ارولوژی ابراز کرد: ۳۴ سال پیش برای نخستین بار عمل پیوند کلیه از یک خواهر و برادر و سپس از یک زوج که ارتباط فامیلی نداشتند آغاز شد و هم اکنون ایران از نخستین کشورهایی است که عمل پیوند کلیه غیرفامیلی را انجام می‌دهد.
 
وی خاطرنشان کرد: قدم بزرگ پزشکی در پیوند کلیه در ایران عمل اهدای کلیه با روش لاپاراسکپی که از چند سوراخ زیر شکم که بسیار ساده و ارزان است، انجام می‌شود.
 
سیم‌فروش با اشاره به عمل پیوند کلیه برای اطفال در ایران بیان کرد: در ایران بیش از ۵۰۰ عمل پیوند کلیه برای اطفال انجام شده و نتیجه آن در مجله هیئت کلیه خاورمیانه به چاپ رسیده و حتی بیمار سه ساله از کانادا برای پیوند کلیه به ایران سفر کرده است.
 
وی خاطرنشان کرد: پیوند کلیه از فرد مرگ مغزی با فتوای امام (ره) آغاز و در حال حاضر ایران در خاورمیانه بیشترین عمل پیوند کلیه از فرد مرگ مغزی را دارد.
 
بنیانگذار پیوند کلیه و رئیس قطب ارولوژی کشور با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد عمل پیوند کلیه ار افراد مرگ مغزی انجام می‌شود، گفت: باید به خانواده‌های ایثارگر و اهدا کننده احترام گذاشت.
 
وی با اشاره به مدل کلیه ایران تصریح کرد: مدل کلیه ایران توسط فردی به نام خانم روتنبرگ از نیویورک که بهترین مقاله درباره ایران را ارائه داده است که در آن الگوگیری از سیستم عمل کلیه را تاکید کرده است.
 
سیم‌فروش افزود: در مجله نیویورک خانم روتنبرگ آمده که در سال ۲۰۱۴ میلادی ۴ هزار نفر در لیست انتظار کلیه فوت و ۳ هزار نفر به علت مدت زیاد انتظار از لیست خارج شده‌ و در حال حاضر ۱۰۰ هزار نفر در لیست انتظار در آمریکا هستند.
 
وی یاد‌آور شد: در حال حاضر از تمام منابع از جمله از بدن مرگ مغزی، فرد زنده فامیل و فرد زنده غیرفامیل برای عمل پیوند کلیه استفاده می‌کنیم و در شهرستان بابل نیز با وجود امکاناتی که داشته بیش از یک هزار عمل پیوند کلیه انجام شده است.
 
بنیانگذار پیوند کلیه و رئیس قطب ارولوژی کشور ابراز خشنودی کرد و گفت: در ایران مشکلی در پیوند کلیه نداریم و بسیاری از بیماران قبل از دیالیز پیوند می‌شوند.


منبع:دانشجو
انتهای پیام/


 برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار