سنندج؛

توسعه علمی و فناوری نیازمند وحدت و وفاق ملی است

رئیس جهاددانشگاهی کشور گفت: توسعه علمی و فناوری موجب اقتدار ملی شده که این امر نیازمند وحدت و وفاق ملی بین سیاسیون کشور است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج؛ حمیدرضا طیبی، در چهل‌و‌یکمین گردهمایی سراسری معاونان آموزشی جهاددانشگاهی سراسر کشور در سنندج، گفت: توسعه اقتصادی، علمی، فرهنگی، سیاسی مطالبه رهبر و مردم است.

وی با بیان اینکه توسعه به برنامه‌ریزی بلندمدت نیاز دارد، افزود: در سایه وفاق ملی برنامه‌ریزی‌های لازم برای حرکت رو به جلو در حوزه‌های مختلف اتخاذ و اجرایی می‌شود.

طیبی با اعلام اینکه جهاددانشگاهی در حوزه آموزش دو برنامه را در دستور کار خود قرار داده است، بیان کرد: ایجاد توانمندی در جهاددانشگاهی بر اساس نیازهای امروز جامعه و تدوین برنامه‌های آموزشی براساس نیاز ملی و با استفاده از شاخص‌های استانی از اولویت‌های جهاددانشگاهی در بخش آموزش است.

رئیس جهاددانشگاهی ادامه داد: در همین راستا با توجه به مزیت‌های بومی، توانایی‌ها و ظرفیت خود ستادهای استانی برای هر استان یک تا سه برنامه تعریف شده که در حال حاضر دنبال تامین اعتبارات لازم برای اجرایی شدن این برنامه‌ها هستیم.

وی افزود: اقتدار ملی و توسعه همه جانبه در سایه دانش بنیان شدن اداره کشور تحقق می یابد.

طیبی با اشاره به اینکه برای رسیدن به اقتدار دفاعی باید دفاع دانش بنیان داشته باشیم، گفت: اقتصاد کشور هم باید بر مدار اقتصاد دانش‌بنیان حرکت کند تا موجبات توسعه و پیشرفت کشور را فراهم کند چرا که متکی بودن به کشورهای بیگانه به ویژه در بخش اقتصادی نمی تواند کشور را در رسیدن به اقتدار یاری دهد.

رئیس جهاددانشگاهی با تأکید بر توجه به موضوع پیشرفت کشور در برنامه ششم توسعه، بیان کرد: نباید اجازه داد برنامه‌های توسعه ای، آموزشی و پژوهشی به خاطر مسائل سیاسی تغییر کند.

طیبی درپایان با اعلام اینکه 20 درصد از اعتبارات موردنیاز جهاددانشگاهی از طریق بودجه دولتی تامین می‌شود، افزود: در تلاشیم با استفاده از برقراری تعاملات با دستگاه‌های مختلف این میزان اعتبار را افزایش دهیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.