لزوم تجهیز ستاد پشتیبانی از عملیات دریایی نفت فلات قاره

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: این شرکت با توجه به نوع و ماهیت عملیاتی آن بخصوص در میدانهای دریایی، به ستاد خوبی برای پشتیبانی از مناطق عملیاتی خود نیاز دارد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید حافظی در نخستین نشست کارگروه عالی اصلاح ساختار سازمانی شرکت نفت فلات قاره ایران، بر ضرورت اصلاح ساختار سازمانی این شرکت تاکید کرد.

وی گفت: این شرکت ٣٥ سال پیش و از ادغام شرکتهای مطرح بین المللی تأسیس شد، اما نه در زمان تأسیس و نه تاکنون آن طور که باید و شاید ساختارهای آن متناسب با نوع فعالیت و گستردگی آن دیده نشده و حتی الگوپذیری درستی نیز از ساختار شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب صورت نگرفته است.

حافظی تصریح کرد: به طور نمونه، شرکت نفت فلات قاره ایران سالانه ١٠٠ میلیارد تومان برای خرید مواد شیمیایی و تزریق آن در چاههای نفتی هزینه می کند، اما واحدی به نام اسیدکاری در این شرکت وجود ندارد و یا این که این شرکت با در اختیار داشتن حدود ٧٠ شناور، تنها چهار نفر نیرو در بخش عملیات دریایی دارد.

وی با بیان اینکه نبود ساختار مناسب و در اختیار نداشتن نیروهای کافی، تاسیسات شرکت را آسیب پذیر می کند، به مقایسه ساختار سازمانی شرکت نفت فلات قاره ایران با شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب پرداخت و گفت: ما در فلات قاره با وجود پیچیدگی ها و سختی های کار در دریا، تنها ٨٠٠ سمت ستادی داریم در حالی که شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب که فعالیت آن در خشکی است، چهار هزار و 800 سمت ستادی دارد.

بنابر گزارش شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی (شانا) ،شرکت نفت فلات قاره ایران شرکت نفت و گاز ایرانی است، که از شرکت های تابعه شرکت ملی نفت ایران به شمار می آید. این شرکت در سال 1359 با هدف مدیریت عملیات اکتشاف، توسعه میادین، استخراج و بهره برداری از منابع نفت خام و گاز طبیعی مستقر در حوزه خلیج فارس، تاسیس شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: نفت ، فلات قاره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار