قیمت خوراک پتروشیمی همچنان در هاله‌ای از ابهام

مدیر کنترل تولید شرکت ملی پتروشیمی ایران گفت: زمانی سرمایه‌گذاران با انگیزه و اطمینان بیشتری وارد عرصه سرمایه‌گذاری می‌شوند که قیمت خوراک برای 10 سال آینده مشخص شود.

علی محمد بساق‌زاده مدیر کنترل تولید شرکت ملی پتروشیمی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص ارزش افزوده و سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی گفت: در صنعت نفت هر چه به زنجیره پایین‌تر نزدیک‌تر می‌شویم ارزش افزوده بیشتری در آن ایجاد می‌شود مثلا آروماتیک، پلی استیل و پوشاک ارزش افزوده بیشتری را نسبت به نفت ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مجتمع‌های تولیدی توسط بخش خصوصی اداره می‌شود که این واحدها به دلیل ارزبری نیاز به نقدینگی و فاینانس دارند دوم اینکه تکنولوژی بالایی باید در این صنایع به کار گرفته شود بنابراین دولت باید شرایط رقابت آزاد اقتصادی را ایجاد کند تا شرکت‌های خصوصی و هلدینگ‌های پتروشیمی بتوانند با بازارهای جهانی تبادل کالا نمایند.

بساق‌زاده با اشاره به اینکه زمانی سرمایه‌گذاران با انگیزه و اطمینان بیشتری وارد عرصه سرمایه‌گذاری می‌شوند گفت: باید قیمت خوراک برای 10 سال آینده مشخص شود. آیین‌نامه فرمول قیمت خوراک توسط مجلس در نیمه اول سال مشخص شد ولی هنوز قیمت تعیین نشده است بنابراین باید این قیمت برای سرمایه‌گذاران شفاف‌تر شود تا سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تمایل بیشتری برای سرمایه‌گذاری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اختیاراتی که برای بخش خصوصی مشخص شده است دولت هم در این زمینه باید کمک نماید تا صنعت پتروشیمی در کشور رشد پیدا کند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار