وقتی فوتبالیست‌ها با دندان مصنوعی پا به توپ می‌شوند

در میان هیاهوی تماشاگران فوتبال یک بیماری نهفته وجود دارد که باعث درد و رنج فوتبالیست‌های مشهور در جهان می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناسان هشدار می‌دهند فوتبالیست‌ها در معرض آسیب دیدگی شدید دندان‌ها قرار دارند.

گفتنی است، براساس جدیدترین پژوهش‌ها از هر 10 فوتبالیست‌، 4 فوتبالیست دچار پوسیدگی و آسیب دیدگی شدید دندان‌ها هست.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، یکی از تیم‌های فوتبال بسیار مشهور در دنیای بازیکنان شاغل در آن دچار آسیب دیدگی شدید دندان‌ها هستند، تیم منچستر یونایتد در کشور انگلستان است.

نتایج یافته‌ها در خصوص وضعیت بغرنج دهان و دندان فوتبالیست‌ها در مجله آنلاین انگلیسی پزشکی ورزشی به چاپ رسیده است.

در این تحقیق وضعیت سلامت دهان و دندان 187 فوتبالیست در 8 تیم ورزشی‌ هال، منچستر یونایتد، ساوتهمپتون، سوانس سیتی، وست هم، برایتون، کاردیف و شفیلدیونایتد مورد بررسی قرار گرفته است.

در این بررسی دانشمندان دریافتند حدود 84 درصد از تمامی فوتبالیست‌ها حداقل یک دندان پوسیده دارند.

اکثر آنها به دلایلی چون مصرف آدامس، برخورد توپ به صورت، حوادث ورزشی، مصرف نوشابه‌های ورزشی و انرژی‌زا، استعمال دخانیات و جویدن تنباکو، دچار مشکلات دهان و دندان و تروما در آن محل بوده‌اند.

کارشناسان اعتقاد دارند اسید موجود در نوشیدنی‌های ورزشی باعث تجزیه مینای دندان، لایه بیرونی دندان و بروز حساسیت به تغییرات دما و خوردن مواد غذایی می‌شود.

پزشکان بر این اساس به فوتبالیست‌ها با ملیت‌های مختلف هشدار می‌دهند در عوض مصرف نوشابه‌های ورزشی یا مواد شیرین از آب آشامیدنی معمولی استفاده کنند.

براساس تحقیقات افت کیفیت وضعیت سلامت دهان و دندان می‌تواند سبب کاهش عملکرد ورزشکاران و آسیب دیدن سلامت روح و جسم آنها شود.

همچنین بین فوتبالیست‌ها مشکلاتی چون آبسه لثه و زخم باز در در دهان وجود دارد که می‌تواند منجر به التهاب لثه غیر قابل درمان شود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

برچسب ها: فوتبالیست ، دندان ، نوشابه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار