ارائه خدمات یکسان درمانی در کشور با تجمیع بیمه‌ها/ایجاد ۱۰ قطب درمان سرطان در کشور

وزیر بهداشت، گفت: اگر قرار است خدمات بهتر ارائه شود باید سازمانی ایجاد و منابع در یک صندوق تجمیع شود و با تجمیع بیمه ها، ایرانیان به طور مستمر، یکسان و برابر خدمات دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر سید حسن هاشمی، اظهارداشت: عدم قبول دفترچه های بیمه سلامت در بیمارستانهای تامین اجتماعی، بارها با مسئولان تامین اجتماعی مطرح شده اما متاسفانه نتیجه ای نداشته است و همچنان پیگیر هستیم.

وی برچیده شدن مطب ها در شهرهای کوچک به دلیل اجرای طرح تحول نظام سلامت را کمرنگ عنوان کرد و گفت: اگر چه این موارد بسیار کم و نادر است اما برای این دست پزشکان برنامه ای بلند مدت در نظر گرفته شده که بتوانند پس از انجام موظفی، در کلینیک ها حضور داشته باشند.

هاشمی به طرح های نیمه تمام درمانی هم اشاره کرد و افزود: در تلاشیم با مشارکت دادن بخش خصوصی و ارائه تسهیلات طرح های با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد در سه سال آینده راه اندازی شود.

وی افزایش ۳۰ هزار تخت در بیمارستان های کشور را از تلاش های دو سال اخیر دانست و گفت : تجهیز هزار میلیارد تومانی بیمارستان ها و احداث دوازده هزار خانه بهداشت از دیگر اقدامات است.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به برنامه دولت برای ایجاد ۱۰ قطب درمان سرطان در کشور، تاکید کرد: تاکنون روند اجرایی ۵ قطب درمانی آغاز شده و ۵ قطب دیگر هم تا پایان امسال تعیین تکلیف خواهد شد.

هاشمی گفت: با راه اندازی این قطب ها نیاز کشور به مراکز درمانی بیماران  سرطانی برطرف می شود.

به گفته وی این مراکز به آخرین تکنولوژی روز دنیا در زمینه تشخیص و درمان سرطان مجهز هستند.

هاشمی افزود : این مراکز هر کدام در شش هزار متربع ساخته خواهند شد که تا ۱۶ هزار متر مربع قابل افزایش است.

وزیر بهداشت در خصوص  طرح تحول نظام سلامت در حوزه دندانپزشکی  هم گفت: کمتر از ۱۰ درصد خدمات این بخش  را  دولت و ۹۰ درصد دیگر را بخش خصوصی پرداخت می کند  و به این دلیل اتفاق خاصی در این حوزه رخ نداده است.

وی گفت: دولت در تلاش است سه هزار کلینیک را در حوزه دولتی تجهیز کند  که بیشتر در مناطق کمتر برخوردار هستند که متاسفانه تجهیز آنها  با کمبود منابع مالی و یا نیروی انسانی مواجهه هستند .

هاشمی افزود: امید است با همراهی مجلس و دولت، کلینیک ها دهان و دندان در کشور تقویت شوند.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار