مافیای پزشکی باعث تجاری شدن طب نوین شده است

وزیر سابق بهداشت گفت: 50 درصد سوئیسی‌ها از طب سنتی و همچنین اینکه 80 درصد پزشکان ژاپنی از طب سنتی استفاده می‌کنند؛ این در حالی است که در دولت قبل تأسیس دانشگاه جامع طب سنتی تصویب شد اما در دولت جدید، احداث این دانشگاه منحل شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسن طریقت منفرد در پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران درباره  تغذیه سالم و اسلامی اظهار داشت: سال گذشته 100 هزار میلیارد تومان در بخش سلامت هزینه شد که 50 درصد بودجه کشور را شامل می‌شود و به‌رغم اینکه درصد زیادی از این پول را مردم از جیب خود می‌دهند، اما اقدامات پیشگیرانه برای حفظ سلامت جدی گرفته نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه طب سنتی بسیار کم هزینه، قابل‌دسترس همگان و بدون عارضه است، عنوان کرد: طب نوین در دنیا گران است و به دلیل مداخله مافیای پزشکی، این طب تجاری شده است به‌گونه‌ای که حتی ثروتمندترین کشورها نیز قادر نیستند منابع لازم را در اختیار طب نوین قرار دهند.

طریقت منفرد ادامه داد: در کشور ما باید طب ایرانی - اسلامی موردتوجه بیشتر قرار گیرد و گسترش یابد؛ برای این منظور لازم است در خانواده‌ها، مهدهای کودک، مدارس و محافل علمی این طب ترویج یابد و مردم این نیاز را در مقوله سلامت مطالبه کنند.

وی با استناد به گفته  حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش در مورد تشکیل دانشگاه علم و دین در کشور، گفت: این موضوع وعده زیبایی است و تا زمانی که اجرایی شود، عمر دولت تمام می‌شود. همچنین در دولت قبلی نیز تأسیس دانشگاه جامع طب سنتی تصویب شد اما با روی کار آمدن و فعالیت دولت جدید، بنا بر مصوباتی، احداث این دانشگاه منحل شد.

طریقت منفرد با بیان اینکه برای ترویج طب ایرانی - اسلامی باید برنامه‌های اساسی اتخاذ شود، ادامه داد: در حال حاضر کمتر از 100 متخصص طب سنتی از دانشکده‌های طب سنتی تربیت شده‌اند.

وزیر سابق بهداشت، با بیان اینکه کشورهای مبتکر طب نوین نیز طب سنتی را مورد توجه قرار می‌دهند، افزود: براساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، 80 درصد پزشکان ژاپنی از طب سنتی استفاده می‌کنند و داروهای گیاهی و این طب جزو تعهدات بیمه درمانی این کشور است.

طریقت منفرد در خاتمه خاطرنشان کرد: بیش از 50 درصد مردم سوئیس نیز از سال 1990 از طب سنتی استفاده می‌کنند و سازمان جهانی بهداشت از سال 2013 تا 2020 برنامه بهره‌گیری از طب سنتی را برای کشورها توصیه کرده است، بنابراین باید طب سنتی و بومی را در کشور ترویج دهیم و برای پیشگیری از بروز بیماری‌ها، خوراک سالم و رفتار سالم داشته باشیم.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.