رقابت دانشجویان بر سر طراحی مدار آترونیک در دانشگاه امیر کبیر

دانشجویان رشته‌های مختلف مهندسی و فنی بر سر طراحی مدارهای آترونیک با هدف تقویت روحیه کارآفرینی با هم به رقابت پرداختند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، لیلا موسی پور دبیر کل اجرایی این مسابقات عنوان کرد: این مسابقه دومین دور از سری مسابقات طراحی مدار است که قبل از آن هم در سال 91 هم برگزار شد . 

وی گفت: هدف از برگزاری این مسابقه بالا بردن مهارت دانشجویان مقطع کارشناسی است. چرا که اکثرا در دوره تدریس در دانشگاه‌ها مهارت‌های عملی آنچنانی کسب نمی‌کنند.

موسی پور اظهار داشت : این مسابقه با طراحی عملی ساده و مقدماتی دانشجویانی را که تجربه عملی و مهارتی در این زمینه نداشته‌اند را جذب می‌کنند تا ایده‌ها و تفکراتی که در زمینه مدارسازی در سر دارند پیاده کنند. 

وی در خصوص مراحل این مسابقه عنوان کرد: این مسابقه در دو سطح اجرا می‌شود که هر سطح آن دو فاز دارد که از ساعت 8 الی 4 بعد از ظهر ادامه دارد و در نهایت داوران این مسابقه که دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای مهندسی برق از دانشگاه امیر کبیر و دانشگاه صنعتی شریف می‌باشند شرکت کنندگان را ارزیابی می‌کنند. 

وی افزود: 30 تیم شرکت کننده از شهرهای مختلف داریم که در این مسابقه به رقابت می‌پردازند.

 موسی پور خاطر نشان کرد: برگزاری این مسابقات  باعث افزایش روحیه شرکت‌کنندگان شده و به آنها شجاعت و انگیزه حضور در کارآفرینی و فعالیت‌های صنعتی را می دهد و با توجه به استقبال خوبی که از این مسابقه شد امیدواریم این ایده دانشجویی در مراحل بعدی به صورت بین‌المللی برگزار شود.

ایجاد انگیزه در دانشجویان فنی 
امیر کاشی عضو هیئت علمی دانشگاه امیر کبیر در خصوص این مسابقه عنوان کرد: این مسابقات مکمل مباحثی است که به صورت تئوریک در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود و تا به حال در این حد کار جدی دانشجویی نداشتیم و امیدواریم با این مسابقات دانشجویان بتوانند انگیزه لازم برای حضور در بازار کار و کارآفرینی را به دست آورند و قطعا دانشگاه و مسئولین از چنین جنبش‌های علمی دانشجویی حمایت خواهد کرد. 

ابوالفضل دانایی عضو کمیته علمی و فنی این مسابقات عنوان کرد: این مسابقات نسبت به مسابقات دیگر بسیار متفاوت است چرا که در سطحی مقدماتی و ساده در کنار تسهیلات آکادمیک طراحی شده است و سوالات این مسابقه را زیر نظر سه استاد برتر دانشگاه امیر کبیر بسته به واحدهای تئوریک و عملی پاس شده توسط دانشجویان کارشناسی طراحی کرده‌ایم که مقدار قابل ملاحظه‌ای از این مباحث توسط شرکت کنندگان در راستای طراحی مدارهایی کارآمد مورد استفاده قرار می‌گیرند و درجه کارآفرینی در دانشجویان بالا می‌برند. 

لازم به ذکر است که شرکت‌کنندگان این مسابقه دانشجویان رشته‌های مهندسی برق ، سخت افزار و مهندسی پزشکی تشکیل می دهند که بر سر طراحی مدار آترونیک باهم به رقابت می‌پردازند. 

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار