مشهد؛

ترجمه آثار پژوهشی- اسلامی به زبان های مختلف نیاز جامعه اسلامی است

مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی نیاز جامعه اسلامی و حتی جوامع بشری را ترجمه آثار پژوهشی- اسلامی به زبان‌های مختلف دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین مهدی شریعتی تبار افزود: با توجه به برکت انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی پدید آمد و این بیداری دارای نیازهای فرهنگی است که باید از اسلام استخراج شود، پس بیش از گذشته ترجمه آثار پژوهشی احساس می شود.

وی اضافه کرد: از آنجایی که قرآن نقشه هدایت بشر تا روز قیامت است، ما معتقدیم در زمان ظهور امام زمان(عج) اسلام جهانی و فراگیر می‌شود و همچنین آثار پیشینیان ما پوشش دهنده همه نیازهای نوظهور و متنوع امروز در حوزه‌های اقتصاد، پزشکی و... بوده و از طرفی معتقدیم قرآن منبعی جامع و کامل است، بنابراین باید نیازهای امروز را با پژوهش از این منابع استخراج کنیم.

حجت‌الاسلام شریعتی‌تبار با بیان اینکه حکومت ما اسلامی و مؤسسات قانون‌گذاری و اجرایی کشورمان بر اساس فقه و اصول قرآنی و اسلامی اداره می شود، تصریح کرد: با این وجود، برای رفع نیازهای امروز جامعه، در خصوص موضوعاتی مانند سیاست داخلی و خارجی، روابط بین‌الملل، حکومت اسلامی و ولایت فقیه هنوز نیازمند کارهای دقیق‌تر پژوهشی، اسلامی هستیم.

مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه تحقیق در خصوص مباحث فرهنگی پیشینیان کاری شایسته و ضروری است، افزود: برای تحقق این مهم باید معارف و حقایق اسلامی منتشر و به زبانی خوب ارائه شود.

وی اضافه کرد: از آنجایی که کار اولویت‌دار و روی زمین مانده بسیاری داریم و همچنان نیازها به صورت شایسته تأمین نمی‌شود، بنابراین بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی بر اساس این نگاه و ضرورت، با گروه‌های مختلف پژوهشی و تحقیقاتی خود در حال فعالیت هستند.

حجت‌الاسلام شریعتی‌تبار با ابراز اینکه نتایج تحقیقات، نباید منحصر به کتاب باشد، تصریح کرد: البته باید گله‌مند بود، در ملتی که بزرگ‌ترین اعجاز دینش، کتاب قرآن کریم است و اولین کلمه این کتاب، فرمان به خواندن است، امروز شاهد سرانه پایین مطالعه مردم کشورمان در عصر دیجیتال هستیم از این رو باید در زمینه‌های تولیدات دیجیتالی و نرم افزاری توجه بیشتری داشته باشیم.

وی با ذکر دو حدیث از ائمه معصومین(ع) در خصوص نشر علم و دانش، اظهار کرد: امام علی(ع) در حدیثی فرمودند: بدترین دانش آن است که در زبان جاری است و والاترین دانش آن است که در زندگی به کار بسته شود و همچنین امام رضا(ع) در این خصوص فرموده‌اند: رحمت خدا بر کسی که راه ما را زنده کند و این مهم جز با فراگیری معارف ما و انتقال آن به دیگران میسر نمی شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.