«اروند خون» روایتی از شهدای غواص و پیاده روی اربعین

کارگردان نمایش «اروند خون» گفت: این نمایش روایتی جامع از مسئله پیاده روی اربعین و به طور ویژه شهدای غواص دارد.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری هومان هنر، کوروش زارعی، کارگردان نمایش «اروند خون» در رابطه با اجرای این نمایش گفت: نمایش «اروند خون» از هشتم آذر ماه هر روز ساعت 18:30 در سالن شهید آوینی فرهنگسرای بهمن روی صحنه می‌رود.
 
وی تصریح کرد: این نمایش روایتی جامع از مسئله پیاده روی اربعین و به طور ویژه شهدای غواص دارد. ما در این نمایش دکور حجیمی داریم و برای آنکه تصویری از اروند را در قاب خود داشته باشیم از 35 هزار لیتر آب روی صحنه استفاده می‌کنیم. همچنین طراحی حرکت در این نمایش نیز از حالت‌های حرکات موزون درآمده و علی براتی به عنوان طراح حرکت یک فضاسازی خاص برای القای بهتر مفاهیم نمایشی ایجاد کرده است و گروه حرکت نیز در واقع مکمل بازیگران ما هستند.
 
زارعی با اشاره به اینکه ایوب آقاخانی نویسنده این اثر است، اظهار داشت: وی بیش از دو ماه شبانه روز بر روی این اثر تحقیق کرد و در نهایت نمایش‌نامه «اروند خون» را به نگارش درآورد، البته در طول تمرینات نیز ایوب آقاخانی هم به عنوان بازیگر حضور دارد و متن کار با هماهنگی یکدیگر تغییراتی پیدا می‌کند.
 
کارگردان برجسته تئاتر کشور در ادامه دلیل اجرای این نمایش در فرهنگسرای بهمن را اینگونه تفسیر کرد: : بخشی از این اتفاق تحقق عدالت فرهنگی است که در شهر تهران باید رعایت کنیم و به اعتقاد من تئاتر تنها در چهار راه ولیعصر(عج) و یا چهار راه کالج تعریف نمی‌شود و همه مردمان این شهر و حتی کشور باید از آن بهره ببرند. بخش دیگر هم بحث حمایتی است که سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آقای صلاحی و به ویژه شهرام کرمی از نمایش ما داشته‌اند.
 
زارعی افزود: قاسم زارع، ایوب آقاخانی، وحید آقاپور، سروش طاهری، حسین پور کریمی و وفا طرفه بازیگران این اثر نمایشی هستند. همچنین دیگر عوامل نمایش عبارتند از: تهیه کننده، حمید نیلی، طراح حرکت، علی براتی، طراحان صحنه، سهیل میرسپاسی و حمید زمزم، آهنگساز، بامداد افشار، طراح لباس، مژگان عیوضی، دوخت لباس، حسین پناهی، دستیار کارگردان و برنامه ریز، حسین دیردار، طراح پوستر و برورشور، مهدی رایگانی، مدیر تولید، امیر کلاته، طراح گریم، حسام حیدری و مدیر روابط عمومی، صابر نیلی.
 
نمایش «اروند خون» به نویسندگی ایوب آقاخانی، کارگردانی کوروش زارعی و تهیه کنندگی حمید نیلی از هشتم آذر ماه هر روز ساعت 18:30 در سالن شهید آوینی فرهنگسرای بهمن به نشانی میدان بهمن، فرهنگسرای بهمن روی صحنه می‌روند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار