در نشست خبری پانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت مطرح شد:

مادران شهدا می‌‌توانند سوژه تئاتر مقاومت شوند/ اجرای تئاتر خیابانی در قطعه شهدای بهشت زهرا

نشست خبری پانزدهمین دوره تئاتر مقاومت امروز با حضور نویسنده رمان «پایی که جا ماند» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح امروز نشست خبری پانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت با حضور سید ناصر حسینی‌پور، نویسنده کتاب «پایی که جا ماند»، حسین پارسایی دبیر جشنواره، رضا صمدی‌پور دبیر اجرایی جشنواره تئاتر مقاومت برگزار شد.

حسین پارسایی دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت در این نشست عنوان کرد: جشنواره تئاتر مقاومت به صورت دوسالانه برگزار می‌شود. در سال 93 به همت انجمن تئاتر انقلاب موضوع اجراهای عمومی متناسب با اهداف و اولویت‌ها مطرح شد و 30 اثر در انجمن تئاتر دفاع مقدس مورد حمایت قرار گرفت.

وی ادامه داد: سال 94، 70 اثر در 5 بخش مورد حمایت قرار گرفتند و 700 اثر متقاضی حضور در جشنواره تئاتر مقاومت هستند و نزدیک به 400 اثر در بخش صحنه‌ای و 200 اثر در بخش خیابانی و 120 اثر در بخش عروسکی و کودک و نوجوان متقاضی حضور بودند. در نهایت در مجموع از 700 اثر 100 اثر انتخاب شدند.

پارسایی تصریح کرد: هر بخش در جشنواره تئاتر مقاومت مدیر ارزیابی و انتخاب دارد. در بخش صحنه‌ای رضا صمد‌ی‌پور، در بخش عکس و پوستر مهدی آشنا، بخش خیابانی امیر‌حسین شفیعی و در بخش کودک و نوجوان جعفر‌پور است.

وی افزود: هیئت داوران در بخش خیابانی برزو ارجمند، آرش دادگر و سیمین امینیان؛ در بخش صحنه‌ای مرتضی سرهنگی، مسعود رایگان، تاجبخش فنائیان هستند. همچنین داوران بخش پوستر و عکس حمید جبلی، عباس کوثری و سیامک زمردیان هستند.

پارسایی با اشاره به اجراهای عمومی بیان کرد: حمایت از اجراهای عمومی در 6 مرحله بود و اکنون در مرحله‌ پنجم هستیم. البته در این هفته دو تماشاخانه خصوصی سرو و استودیوی نمایش روایت را افتتاح  کردیم.

وی خاطرنشان کرد: شنبه 7 آذر مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت است که از آثار برتر تقدیر خواهد شد. همچنین از فعالان رسانه‌ای هم در این مراسم تقدیر به عمل خواهد آمد.

در ادامه امیر حسین شفیعی دبیر بخش تئاتر خیابانی عنوان کرد: در کمتر جشنواره تئاتر‌های خیابانی به اجرای عموم می‌رسند؛ اما در این جشنواره آثار شهرستانی اجرای عمومی می‌شوند و در این آثار هم علاوه بر موضوع دفاع مقدس، به مسائل روز جهان و ناامنی‌های منطقه پرداخته شده است.

وی ادامه داد: تئاتر‌های خیابانی جشنواره در شهر‌های مختلف اجرا خواهد شد و در تهران نیز در محوطه‌ تئاترشهر، خانه هنرمندان، میدان امام‌حسین و پنج‌شنبه و جمعه در قطعه شهدای بهشت زهرا اجرا خواهیم داشت.

سید ناصر حسینی‌پور نویسنده کتاب «پایی که جا ماند» در این نشست مقاومت و جنگ را به پیکری تشبیه کرد که روح و جسم دارد و اظهار داشت: روح مقاومت مردم مقاوم، مادران شهدا و زن‌هایی بودند که حیات خانه‌هایشان را در اختیار رزمنده‌ها قرار دادند. این‌ها می‌توانند بهترین سوژه‌های تئاتر مقاومت باشد.

گفتنی است؛ امروز از پوستر پانزدهمین دوره از جشنواره تئاتر مقاومت رونمایی شد.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار