اعزام خادمین زائران اربعین تا دو روز آینده

مسئول کمیته ی اعزام نیرو و تجهیزات شهرداری تهران گفت: تا دو روز آینده خادمین زائران از مناطق به سمت نجف و کربلا اعزام می شوند.

رضا قدیمی مسئول کمیته ی اعزام نیرو و تجهیزات شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اعزام سومین گروه زائران اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: سومین گروه زائران اباعبدالله الحسین (ع) با 2 دستگاه اتوبوس از میدان امام حسین (ع)، برای حضور در مراسم اربعین راهی کربلا و نجف شدند.

وی با بیان اینکه در دو روز آینده سایر اعزام ها از مناطق به سمت کربلا و نجف انجام می شوند، افزود: این افراد جایگزین خادمینی می شوند که طی ده روز گذشته در کربلا و نجف عهده دار نظافت شهر بوده اند.

مسئول کمیته ی اعزام نیرو و تجهیزات شهرداری تهران با بیان اینکه آبان ماه اولین محموله تجهيزات خدمات شهری در قالب ١٠ تريلی به كربلای معلی و نجف اشرف برای خدمات رسانی در روز اربعین حسینی ارسال شد، تصریح کرد: امسال شهرداری تهران مانند سال گذشته اقدامات گسترده ای را برای کمک های مردمی انجام داده؛ به طوری که 137 اتحادیه تهران و اصناف برای کمک به این زائران ساماندهی شده است.

قدیمی اضافه کرد: اقلام مورد نیاز شامل پتو، تجهیزات آشپزخانه، لوازم شوینده، بهداشتی، سرویس بهداشتی، حمام، دکه های راهنمای زائر، تابلوهای چراغ دار، چادر، مواد غذایی شامل برنج، حبوبات، سیب زمینی و پیاز است و این اقلام بین حدود 20میلیون زائر اربعین حسینی توزیع می شود.

مسئول کمیته‌ی اعزام نیرو و تجهیزات شهرداری تهران ادامه داد: شهرداری تهران برای دریافت کمک های مردمی به زائران اربعین آمادگی دارد و مکانی واقع در خیابان کارگر جنوبی، پایین تر از بیمارستان فارابی در نظر گرفته است و همچنین افرادی که بخواهند شخصا به این زائران کمک رسانی کنند، می توانند مستقیما کمک های خود را به عراق برسانند.

وی یادآور شد: تعدادی از کارگران و کارمندان داوطلب که می خواهند به صورت جهادی به زائران امام حسین(ع) خدمت کنند، برای انجام امور نظافت و پذیرایی به کربلا اعزام می‌شوند.

مسئول کمیته ی اعزام نیرو و تجهیزات شهرداری تهران بیان کرد: تا به امروز حدود هزار و دویست نفر برای خدمات رسانی به شهر کربلا و نجف اعزام شده اند.

قدیمی با بیان اینکه حدود 70 درصد زائران از مرز مهران به کربلا می روند، افزود: 40 کیوسک راهنمای زائر در محل ها جانمایی شده اند و ابعاد کیوسک ها 2 در 3 است.

گفتنی است؛ شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر وظیفه ی صدور روادید تمام خادمین زوار اباعبدالله الحسین (ع)، ارسال تجهیزات و اعزام خادمین زوار به کربلا و نجف را برعهده دارد. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار