استفاده همه مردم از خدمات دندانپزشکی يکی از برنامه‌های تحول نظام سلامت

معاون درمان وزير بهداشت استفاده تمامی قشرهای جامعه از خدمات دندانپزشکی را يکی از برنامه‌های تحول نظام سلامت عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب دا؛ دکتر محمد حاجي آقاجاني در اجلاس معاونان درمان دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور در مشهد با اشاره به اينکه در حال حاضر چهار دهک درآمدی جامعه از خدمات دندانپزشکی به علت گران بودن این خدمات بی بهره هستند اظهار داشت: در اين راستا راه اندازی کلینیک های دندانپزشکی و حضور دندانپزشکان در این کلینیک ها در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته است.

دکتر محمد حاجي آقاجاني خاطر نشان کرد:طی برنامه ریزی ها علاوه بر فراهم شدن فضای کار برای آنها، مردم بویژه اقشار کم درآمد می توانند با قیمت های منطقی از خدمات دندانپزشکی برخوردار شوند.

ارایه بهترین مراقبت در اورژانس بیمارستان،مهمترین تکلیف وزارت بهداشت
معاون درمان وزارت بهداشت در بخش دیگری از سخنانش گفت: ارایه بهترین مراقبت در اورژانس بیمارستان، مهمترین تکلیف وزارت بهداشت است، لذا زمان انتظار و زمان مور نیاز برای تعیین تکلیف بیماران باید رعایت شود.

وی افزود: بکارگیری نیروی طراز اول در بخش های اورژانس در ارایه خدمات بهینه امری حیاتی است و نظارت و پایش عملکرد بخش های اورژانس باید شبانه روزی باشد.

معاون درمان برنامه حمایت از زوج های نابارور را از اقدامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد و افزود: در این راستا تامین منابع مالی برای تکمیل پروژه های مربوط به ناباروری و کمک مالی به بیماران برای درمان ناباروری صورت می گیرد.

برنامه تحول نظام سلامت به طور مستمر پايش مي شود
وی در ادامه گفت: طرح تحول نظام سلامت باید مداوم پایش شود تا اشکالات و ایرادات احتمالی آن برطرف شود.
دکتر آقا جاني تاکید کرد: در بخش تامین دارو و تجهیزات، به هیچ عنوان نباید بیمار برای خرید دارو و لوازم به خارج از بیمارستان ها هدایت شود و در این زمینه بايد به طور مستمر پايش صورت بگيرد.

توزيع دو هزار و 190 پزشک در سطح کشور
معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکي خاطر نشان کرد: در سال جاری دو هزار و 190 پزشک متخصص در قالب نیروهای طرحی در سراسر کشور توزیع شده اند که این اقدام کمبودهای مرتبط با پزشکان متخصص در مناطق محروم کشور را رفع خواهد کرد.همچنین در این راستا تجهیزات و ابزار مناسب برای فعالیت آنها در مراکز درمانی فراهم می شود.

وی در این جلسه بر لزوم تکمیل پروژه های کلینیک های ویژه در دانشگاهها و رعایت استانداردها در احداث آنها، بازسازی فضاهای اقامتی بیمارستان ها، برنامه درمان سکته های قلبی در 31 بیمارستان کشور، بحث اعتبار بخشی گردشگری سلامت، اقدامات کاهش سزارین و ترویج زایمان طبیعی تاکید کرد.

اجلاس معاونان درمان دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور از امروز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز شده و تا فردا ادامه دارد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار