طراحی و ساخت پهپاد عمود پرواز هدهد 3

محققان دانشگاه صنعتی شریف موفق به طراحی و ساخت پهپاد پرواز هدهد 3 شده‌اند که قابلیت پرواز ایمنی و دور از خطر را دارد.

مصطفی حسین پناه عضو تیم طراحی پهپاد هد هد 3 در دانشگاه شریف در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: هدهد 3 یک مولتی روتور بدون سرنشین الکتریکی است که قابلیت برخاست و فرود عمودی را دارد. این مولتی روتور کم صدا، بادوام به سرعت می‌تواند آماده پرواز شود و قابلیت اطمینان بالایی دارد. و می‌تواند در صورت از دست دادن یک موتور خود با اطمینان به پرواز ایمن ادامه دهد. 

این محقق دانشگاه شریف تصریح کرد: این پرنده می‌تواند در شرایط جوی نامناسب مانند گرد و غبار باز هم به پرواز خود ادامه دهد و هم چنین از قابلیت پرواز در شب ، روز و خشکی دریا برخورد است.
 
حسین پناه عنوان کرد: جهت پایدار سازی تصویر از دو سامانه فعال و غیر فعال که مانع انتقال حرکت‌ها و ارتعاشات پرنده به محموله اپتیکی می‌شود در این هدهد استفاده می شود. 
همچنین این پرنده می‌تواند خارج از دید خلبان به صورت اتوماتیک به پرواز خود ادامه دهد.

وی با اشاره به قابلیت های این پرنده هدهد خاطر نشان کرد: این سامانه قابلیت شناسایی قابلیت نصب بر روی انواع هواپیما بالگرد با سرنشین و انواع پهپادها اعم از هواپیما بالگرد، مولتی روتور و بالن را دارد و از انتقال حرکتها و تکان های پرنده جلوگیری می‌کند. 

این محقق خاطر نشان کرد: این پهپاد جهت پایش خطوط انتقال نفت، گاز و نیروی برق‌، پایش گسترش حریق، امداد و نجات‌، نقشه برداری عملیاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
وی در پایان عنوان کرد: ساخت این پهپاد بر اساس کسب دانش فنی و طراحی از طریق پروازهای آزمایشی و مهندسی بلند مدت صورت گرفته است. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۰۱ آذر ۱۳۹۴
بابا دمت گرم . بیخود نیس میگن دانشگاه شریفیا نابغه ان
آخرین اخبار