مشهود بودن تبعیض در پرداخت مستمری بازنشستگان

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه تبعیض بین پرداخت مستمری بازنشستگان کاملا مشهود است که در ابتدا باید نسبت به افزایش مستمری این قشر اقدام شود.

مشهود بودن تبعیض در پرداخت مستمری بازنشستگان
فرج‌اله عارفی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه بازنشستگان وضعیت خوبی نداشته و با وجود افزایش هزینه‌های زندگی، درآمدشان کاهش یافته است، اظهار کرد: برای رفع این مشکل در ابتدا لازم است دولت، بدهکاری خود را به سازمان تامین اجتماعی و صندوق‌های بیمه‌گر پرداخت کند و سپس نسبت به تبعیض پرداخت مستمری اقدامات لازم انجام شود.

وی با اشاره به افزایش سن بازنشستگی تصریح کرد: در شرایطی که جمعیت جوان جامعه کاهش پیدا کرده است، افزایش سن بازنشستگی تنها با شرط حل اشتغال جوانان و پرداخت بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی منطقی است و در غیر این صورت با شرایط نابسامان کنونی، اقدام به افزایش سن بازنشستگی مشکل ساز می‌شود.

عارفی ادامه داد: دولت باید با پرداخت بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی مکانیزمی را فراهم کند تا مشکل اشتغال جوانان و منابع مالی صندوق‌های بیمه‌ای حل و تامین شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون اقدام دولت در جهت پرداخت بدهی به سازمان تامین اجتماعی فقط واگذاری املاک بی‌ارزشی بوده که هیچ گره‌ای از این مشکل باز نکرده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۰۱ آذر ۱۳۹۴
سلام خدا راشکر که موقع انتخابات نمایندگان یاد باز نشستگان میکنندحقوق بازنشستگان فرهنگی را با سایر ین مقایسه کنندواز تبعیض اشکار ان مسولین فکری کنند
آخرین اخبار