3 فناوری شگفت انگیز که می توانند بخشی از گوشی شما باشند!

با تکامل تکنولوژی دستگاه های کوچک مانند گوشی ها نیز امکانات مختلفی می یابند و سه ویژگی که در آینده ممکن است داشته باشند در زیر آمده است.

به گزارش دريچه فناوري گروه فضاي مجازي باشگاه خبرنگاران جوان؛ این دستگاه کوچک و قابل حمل شما که در حال حاضر دارای امکاناتی شامل دوربین، دستگاه ناوبری، پیام رسان فوری، برقراری تماس و امکانات زیاد دیگری می باشد. اما ممکن است که در آینده ای نه چندان دور، امکانات و تغییرات بنیادین دیگری در این دستگاه ها ایجاد شوند.

1- طیف سنج
 

3 فناوری شگفت انگیز که می توانند بخشی از گوشی شما باشند!

طیف سنج چیست؟ طیف سنج یک ابزار پرکاربرد در فیزیک، شیمی و بیولوژیک می باشد که ویژگی های نور را اندازه گیری کرده و ترکیبات شیمیایی یک شی را تجذیه و تحلیل می کند. تا همین اواخر این طیف سنج ها برای حمل و نقل بیش از حد بزرگ بودند، اما تغییر کردند. سال گذشته یک شرکت توانست یک طیف سنج دستی به نام Scioتولید کند و اخیرا MITاعلام کرد که توانسته است یک طیف سنج طراحی کند که در داخل دوربین یک گوشی جای گیرد.

برای گوشی هوشمند شما چه معنی دارد؟در گوشی های هوشمند این دستگاه می تواند که به کاربران برای تشخیص بیماری های پوستی کمک کند، علائم حیاتی یک شخص را اندازه بگیرد و همچنین آلاینده های زیست محیطی را اندازه بگیرد. همچنین می تواند به کاربران این امکان را بدهد تا آنچه که در مواد غذایی قرار دارند را ببینند.

2-  GPSدقیق


3 فناوری شگفت انگیز که می توانند بخشی از گوشی شما باشند!

GPS  دقیق، به چه معنی است؟فن آوری موقعیت جغرافیایی در حال حاضر به طور گسترده ای در تلفن های هوشمند استفاده می شود. شما می توانیدجهت رانندگی نقشه های گوگل را دنبال کنید و یا از گوشی هوشمند خود نزدیک ترین استارباکس به خود را بپرسید. اما اخیرا نرم افزاری توسط مهندسان منطقه جغرافیایی در دانشگاه تگزاس توسعه یافته که امکان شناسایی موقعیت با دقت یک سانتی متر  با استفاده از سنسور آنتن ارزان قیمت داخل گوشی های هوشمند را می دهد. سیستم های GPSبا دقت یک سانتی متر اکنون در سخت افزارهای بزرگ و گران قیمت قرار دارند.

برای گوشی هوشمند شما به چه معنی است؟ این قابلیت می تواند با دوربین گوشی هوشمند شما همگام سازی شود و یک نقشه 3Dاز محیط اطراف برای ما تهیه کند. همچنین در رانندگی اطلاعات بیشتری در مورد موقعیت خود و مقصد به ما می دهد.

3-  حسگر گاز


3 فناوری شگفت انگیز که می توانند بخشی از گوشی شما باشند!



حسگر گاز چیست؟سنسور بی سیم و ارزان قیمتی است که توسط MITساخته شده و برای تشخیص آمونیاکگازی، پراکسید هیدروژن، سیکلوهگزانون و سایر گازهای خطرناک در گوشی های هوشمند بکار برده می شود. یکی از مزیت این سنسورها این است که برای کار نیازی به برق ندارند. فن آوری لازم برای خواندن این برچسب ها در حال حاضر در بسیاری از گوشی های هوشمند وجود دارد.

برای گوشی هوشمند شما به چه معنی است؟ این سنسور ابزاری فوق العاده برای اندازه گیری مواد شیمیایی،مواد منفجره و یا آلاینده های خطرناک زیست محیطی می باشد. با استفاده از این ابزار می توانید به راحتی مناطق خطرناک را تشخیص داده و از ورود به آنجا خودداری کنید. همچنین این سنسور می تواند مواد شیمیایی منتشر شده توسط مواد غذایی فاسد یا خراب را اندازه گیری کند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.