بروز مشکلات شدید برای دانش آموزان فقیر یمن در پی ادامه حملات سعودی ها

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: ادامه حملات به یمن مشکلات شدیدی برای دانش آموزان فقیر این کشور ایجاد کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، ادامه حملات عربستان سعودی به یمن و محاصره این کشور مشکلات شدیدی را برای ادامه تحصیل دانش آموزان یمنی ایجاد کرده است. برخی از نهادهای خیریه در این کشور تلاش می کنند از شدت مشکلات دانش آموزان یمنی به ویژه دانش آموزان یتیم و فقیر کاسته شود.

احمد زبیبه خبرنگار این شبکه در صنعا در گزارشی در این زمینه افزود: این کودک یمنی زیر آفتاب سوزان در کانون حمایت از ایتام در صنعا منتظر دریافت کیف و کتاب مدرسه خود است. دانش آموز فقیر و یتیم یمنی از ابتدای جنگ نتوانستند کمک های آموزشی را دریافت کنند. 

این کمک ها به دلیل ادامه حملات هوایی و محاصره یمن متوقف شده است. نهادهای خیریه در یمن تنها توانستند بخشی اندکی از این کمک ها را در اختیار دانش آموزان قرار دهند. شمار زیادی از کودکان یمنی برای دریافت کیف و کتب درسی در این نهاد خیریه حضور یافتند. وزارت آموزش و پرورش یمن در طول یک هفته ده هزار کیف و کتب درسی میان دانش آموزان توزیع می کند.

مسئولان آموزشی این کشور امیدوارند این کمک ها بتواند تا حدی از مشکلات دانش آموزان بکاهد.

دانش آموز یمنی گفت: ما خواهان احقاق حقوق خود هستیم و باید جنگ متوقف شود. این جنگ باعث شده است که کتاب های مدرسه در اختیار ما قرار نگیرد.

مسئول یمنی گفت: کانون حمایت از ایتام یمن به دلیل نبود حمایت کافی خیرین مردمی و دولتی ناشی از ادامه محاصره و حملات هوایی با مشکلات شدیدی روبرو شده است.

مسئول یمنی افزود: در سایه محاصره اقتصادی و حملات هوایی به یمن و مشکلات شدید اقتصادی که در این کشور وجود دارد این وضع بر روند آموزشی کشور نیز تاثیر گذاشته است و امیدواریم با کمک نهادهای خیریه در یمن بتوانیم دانش آموزان را به ادامه تحصیل در مدارس تشویق کنیم.

مقام یمنی گفت: ما در دفتر نخست وزیری به وضع دانش آموزان یتیم و فقیر توجه داریم. همه تلاش های ما این است که تجاوز به یمن متوقف شود. نیروهای متجاوز تلاش می کنند زیرساخت های کشور منهدم شود. متجاوزان، کودکان را به شهادت می رسانند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار