نمایندگان کم و کیف دریافت خسارت زیان‎دیده جز در موارد بیمه اختیاری را مشخص کردند

نمایندگان کم و کیف دریافت خسارت زیان دیده جز در مواردی که زیان دیده خسارت خود را از بیمه اختیاری دریافت می‌کند را مشخص کردند.

نمایندگان کم و کیف دریافت خسارت زیان‎دیده جز در موارد بیمه اختیاری را مشخص کردند

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در جلسه علنی امروز (یکشنبه 1 آذرماه) در جریان رسیدگی به جزئیات لایحه بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث، ماده 24 این طرح را پس از بحث وبررسی به تصویب رساندند.

براین اساس تماده 24 طرح مذکور تصریح می‌کند: در صورتی که زیان دیده، جز در موارد بیمه اختیاری، تمام یا بخشی از خسارات بدنی وارد شده را از مراجع دیگری مانند سازمان‌ بیمه‌های اجتماعی یا سازمان بیمه کارمندان دولت یا صندوق‌های ویژه جبران خسارت دریافت نماید، نسبت به همان میزان حق مراجعه به صندوق را ندارند. سازمان‌ها و صندوق‌های ویژه مذکور حق مراجعه به صندوق و استرداد خسارت پرداخت شده به اشخاص ثالث ثالثت را ندارند و مکلف‌اند اطلاعات مربوط  را در اختیار صدندوق قرار دهند. در هر حال در صورتی که زیان دیده علاوه بر دریافت خسارت از سازمان‌ها و صندوق‌های ویژه مذکور از صندوق نیز خسارتی دریافت نمایند صندوق حق استرداد دارد.

همچنین نمایندگان با 152 رأی موافق، 1 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع با این ماده واحده موافقت کردند.

انتهای پیام/

 برای دریافت پیامک‌ها و اخبار باشگاه خبرنگاران جوان به کانال تلگرامی ما بپیوندید.

برچسب ها: مجلس ، استرداد ، لایحه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار