ابوالحسن داوودی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

با هر شرایطی فیلم نمی‌سازم/ فیلمسازی برایم ابزار گذران زندگی نیست

فیلم‌سازی برای من به دلیل اینکه نمی‌خواهم تحت هر شرایطی به ساخت آن تن دهم، دیر به دیر اتفاق می‌افتد و بیش از هر چیز دیگری قرب و منزلت دارد.

ابوالحسن داوودی کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص تمایل اکثر فیلمسازان در جهت ساخت فیلم‌های اجتماعی با موضوع تکراری و در نتیجه عدم جذب مخاطبان گفت: من زیاد خودم را در این زمینه صاحب نظر نمی‌دانم؛ چون برای ساخت یک فیلم خوب باید دلایل زیادی موجود باشد که هر کدام از آن‌ها بستگی به خود فیلمساز و اینکه چرا می‌خواهد فیلم بسازد، دارد. شاید مهمترین بخشی که برای من مطرح می‌شود این است که فیلمسازی را به عنوان حرفه‌ گذران زندگی و کسب درآمد نگاه نمی‌کنم؛ چون اگر با این دیدگاه کار کنم باید به خیلی از مسائل تن در دهم.

وی افزود: فیلم‌سازی برای من به دلیل اینکه نمی‌خواهم تحت هر شرایطی به ساخت آن تن دهم، دیر به دیر اتفاق می‌افتد و بیش از هر چیز دیگری قرب و منزلت دارد. سعی می‌کنم این حرمت و بزرگی را حفظ کنم.

وی ادامه داد: برای حفظ شأن فیلم، سینما و فیلمسازی و ارائه فیلمی خوب، باید روی هر موضوعی به اندازه خودش وقت گذاشت‌. سختی‌ها را به جان خرید و موقعیتی را ساخت تا همگان از نتایج آن لذت ببرند؛ اما زمانی که شما به عنوان گذران زندگی و از سر بی‌حوصلگی مانند برخی فیلمسازان قدیمی، فیلم بسازید به طور قطع پسرفت را در سینما شاهد خواهیم بود.

داوودی در خصوص جایگاه سینمای کمدی حال حاضر ما بیان کرد: اینکه چرا فیلم خوب ساخته نمی‌شود، به دلایلی که ذکر کردم ربط دارد؛ اما اینکه چرا ساخت فیلم کمدی موقعیت مانند «اجاره‌نشین‌ها» سخت است، به نظرم چون فیلمساز با یکسری مخاطب گسترده در خصوص این نمونه فیلم‌ها طرف است و خنده بین همه آن‌ها بویژه در فضای کنونی مشترک است و همیشه این طیف گسترده تماشاگر فیلم‌های کمدی هستند. پس رسیدن به کیفیتی مطلوب و همه‌گیر، کاری سخت است و نیاز به زمان و انرژی بیشتری دارد.

کارگردان «رخ دیوانه» در مورد حمایت از فیلم اولی‌های مستعد بیان کرد: اینکه می‌گویند سینما بی‌رحم است، واقعیت دارد. پس فیلم اولی‌ها در ابتدا جز با سخت‌کوشی و تلاش خود نمی‌توانند ماندگاری خودشان را حفظ کنند. از طرفی نباید فیلمسازان را به خاطر ساخت یک فیلم خوب لوس کرد و به طور دائم از آن‌ها تعریف و تمجید کرد بلکه باید فیلم‌ساز به خاطر اهمیت سینما فکر کند که پس از ساختن هر فیلم، فیلم اول خود را می‌سازد و به تلاش مستمر و رو به پیشرفت خود ادامه دهد.

این کارگردان در خصوص جدیدترین حضور فیلم «رخ دیوانه» در جشنواره خارجی گفت: به شخصه زیاد اهل فستیوال و این گونه مسائل نیستم و مهم نیست اما جشنواره‌ها در کشور ترکیه خواستار حضور «رخ دیوانه» شده اما هنوز دعوتنامه آن به دست ما نرسیده است.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار