عبادی در نطق میان‌دستور:

دولت موظف است کشور را به بالندگی اقتصادی برساند

نماینده مردم بیرجند گفت: دولت موظف است با توجه به تمامی صنایع نه فقط خودروسازی، کشور را از رکود خارج و به بالندگی اقتصادی برساند.

دولت موظف است کشور را از رکود خارج به بالندگی اقتصادی برساند
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان، در صحن علنی امروز یکشنبه (1 آذرماه) ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات بسیجیان و تبریک به مناسبت هفته بسیج، بیان داشت: اقدامات بسیجیان سبب جلوگیری از نفوذ دشمن در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، رسانه‌ای و ... شده است.

وی در ادامه افزود: اخیرا برگزاری برنامه‌‌ای در خراسان جنوبی سبب آزردگی خانواده شهدا، مردم و دانشجویان شده است که لازم است که دستگاه‌های ذیربط نسبت به مباحث فرهنگی حساسیت بیشتری داشته باشند.

عبادی با اشاره به اهداف اقتصاد مقاومتی افزود: برای رسیدن به  اقتصاد مقاومتی لازم است که دولت سند مطلوبی براساس زمان‌بندی مناسب فراهم و گزارش سالیانه آن را به مجلس و مردم ارائه دهد تا این مهم بدست فراموشی سپرده نشود. 

عضو کمیسیون آموزش با تشکر از فعالیت دستگاه‌های امنیتی کشور، بیان داشت: نعمت امنیتی که در کشور وجود دارد به واسطه اقدامات سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، بسیج و سازمان اطلاعات است و برخود لازم می‌دانم که از همه این عزیزان تشکر نموده و همه را به یاد این نعمت الهی می‌اندازنم.

عبادی در ادامه خطاب به رئیس جمهور بیان داشت: بسیاری از وزارتخانه‌های دولت دچار بی‌تحرکی و یا کم تحرکی شده‌اند بطوری که این رخوت به سیستم‌های اجرایی نیز سرایت کرده، لازم است ایشان به ترمیم کابینه اقدام نمایند و نیروهای کارآمدتر، جوانتر و بانشاط‌ تر را وارد کابینه نموده تا کشور شاهد پویایی و تحرک باشد. 

وی در ادامه تصریح کرد: جای تأسف دارد که با تذکر زیاد مسئولین استان، اعتبارات خراسان جنوبی تاکنون به نسبت نیازهای این استان توزیع نشده بطوری که استان‌هایی که زیربنای مناسب دارند  اعتبارات بیشتری در بودجه برای آنها تصویب می‌شود اما استان خراسان جنوبی که با خشکسالی روبرو بوده و تاکنون 1600 پروژه نیمه تمام در بخش‌های مختلف دارد اعتبارات لازم را دریافت نمی‌کند.

وی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود، در ادامه افزود: از دولت انتظار داریم که در بودجه 95 اعتبارات مناسبی را برای راه آهن بیرجند، دو بانده شدن مسیر بیرجند به قائم، بیمارستان 200 تخت خوابه رازی و تجهیز آن قرار دهد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با انتقاد از نحوه انتقال آب به استان بیان داشت: این نحوه انتقال آب به استان شایسته دولت نمی‌باشد، مشکلات متعدد کشاورزی، دامداری و روستاییانی که در حال مهاجرت به شهرهای بزرگ هستند سبب حاشیه‌نشینی در استان‌های دیگر مانند تهران، مشهد، کرمان شده‌ است 

وی در پایان اظهار داشت: دولت باید به صنایع توجه کند زیرا اکثر شهرک‌های صنعتی و کارخانه‌های استان در حال تعطیل شدن هستند و دولت نباید فقط به صنایع خودروسازی توجه کند. دولت موظف است کشور را از وضعیت رکود خارج و به بالندگی اقتصادی برساند. 

 انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار