تبریز؛

افتتاح 77 طرح عمرانی همزمان با هفته بسیج درآذربایجان شرقی

مسئول بسیج سازندگی سپاه عاشورا از افتتاح 77 طرح عمرانی همزمان با هفته بسیج در سطح آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ قائمی بسیج را ثمره انقلاب و یادگار امام راحل دانست و افزود: از 93 طرح عمرانی در حال اجرا طی سال جاری 77 طرح همزمان با هفته بسیج آماده بهره برداری است.

وی با اشاره به افتتاح سه میدان چمن ورزشی افزود: بسیج سازندگی سپاه عاشورا درچندین طرح بزرگ درحال اجرا نیز مشارکت دارد که از آن جمله می توان به ساخت سالن همایش شهرداری منطقه 9 در شهرک خاوران، مسقف سازی فاز دوم مزار شهدای وادی رحمت، ورزشگاه الغدیر، هفت سالن ورزشی اشاره کرد.

قائمی به اعطای تسهیلات در خصوص ایجاد کارگاه های زود بازده اشاره و گفت: این تسهیلات با هدف رونق بخش های دامداری و کشاورزی برای مردمی کردن اقتصاد مقاومتی پرداخت می شود.

وی افزود: امسال 500 میلیارد ریال دراین بخش تخصیص یافته است که در هشت ماهه نسخت 55 درصد از آن محقق شده است.

وی گفت: با پرداخت این تسهیلات تا کنون یکهزار و 800 کارگاه زود بازده ایجاد و حداقل برای چهارهزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

 قائمی اردوهای هجرت یک روزه، هفت روزه و 10روزه را از دیگر فعالیت های بسیج سازندگی عنوان کرد و گفت: 26 هزار و350 نفر در قالب این اردوها به مردم مناطق محروم خدمات رسانی می کنند.

وی عرصه خدمات رسانی اردوهای جهادی را مرمت و بهسازی مدارس، ساخت مسجد، خانه های محروم، بهداشت، عالم و بازسازی مساجد در مناطق محروم برشمرد و افزود: علاوه بر گروه های جهادی در بخش عمران، تیم های پزشکی و درمانی نیز در مناطق محروم حضور یافته و به ارائه خدمات پزشکی در روستاها می پردازند.

قائمی تهیه و اهدای 210 جهیزیه به نوعروسان و توزیع 212 میلیون سبد کالا به نیازمندان و محرومان را از دیگر اقدامات بسیج سازندگی استان در سال جاری عنوان کرد.

وی بحث سوادآموزی را در کنار دیگر کلاس های مهارت آفرینی و حرفه آموزی بسیج را از مهم ترین کارهای بسیج سازندگی برشمرد و افزود: بسیج سازندگی با محوریت سوادآموزی، تحکیم و انتقال تاکنون برای 14هزار و شش نفر خدمات ارائه کرده است.

وی برگزاری کلاس های آموزشی مختلف همچون سلامت، ازدیاد موالید و ازدواج را از دیگر فعالیت های بسیج سازندگی علاوه بر کلاس های علمی و آموزشی حرفه آموزی خواند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه عاشورا برگزاری نمایشگاه محصولات کشاورزی در میانه، افتتاح طرح های عمرانی مختلف در سطح استان (پنج طرح به صورت نمادین در هریس)، افتتاح 120طرح اقتصادمقامتی، تجلیل از جهادگران و خیرین در همایش شکوه هجرت و اعزام تیم های پزشکی به مناطق محروم را از اهم برنامه های بسیج سازندگی در هفته بسیج برشمرد.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.