اشتغال‌زایی توسعه بیمه روستایی در اولویت منابع طبیعی ملارد

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملارد گفت: اشتغال‌زایی و توسعه بیمه‌های روستایی از مولفه‌های حائز اهمیتی است که تاثیر بسزایی در جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستایی به شهرها ایفا می‌کند.

سید علی عظیمی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملارد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ضمن اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه روستایی در این شهرستان اظهار کرد: پیرو برنامه‌ریزی‌های طراحی شده مقرر است با بهره‌گیری از همین ظرفیت‌ها توسعه و بالندگی روستاها به نحو مؤثرتری پیگیری شود.

وی افزود: تحقق این امر مستلزم پیش نیازهایی است که با ایجاد انگیزه، ماندگاری را در مناطق روستایی افزایش دهد و در همین ارتباط با توسعه اشتغال‌زایی و بیمه‌های روستایی می‌توان این امر را میسر کرد.

عظیمی گفت: با تشکیل و راه‌اندازی گروه‌های روستایی با مشارکت خانوارهای روستایی در قالب ها و حوزه‌های متعدد اعم از جوانان،بانوان،کشاورزان و دامداران سعی می‌شود مطالبات این گروه‌ها به صورت قانون‌مند و سازمان‌دهی شده تامین شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملارد بیان کرد: تشکیل صندوق توسعه روستایی از دیگر تصمیمات سازنده اتخاذ شده است که در این چارچوب با تامین منابع آب از محل درآمد روستایی و اداره منابع طبیعی آبخیزداری اهداف طراحی شده به نحو هدفمند‌تری پیگیری می‌شود.

عظیمی یادآور شد: امیدواریم با تدابیر و تمهیدات طراحی شده روند توسعه پایدار روستایی بیش از پیش تسریع و جامعه روستایی مسیر رو به رشد خود را به نحو مطلب‌تری طی کند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار