امکان استقرار واحدهای صنعتی نزدیک تهران به شرایط جدید

رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان تهران گفت: تحت شرایط خاصی امکان استقرار صنایع در شعاع 120 کیلومتری تهران صرفا در شهرک های صنعتی مهیا شده است.

 امکان استقرار واحدهای صنعتی نزدیک تهران به شرایط جدیدبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مس فروش رئیس سازمان صنعت و معدن تجارت استان تهران امروز در همایش تجلیل از صادر کنندگان برتر استان تهران با اشاره به سهم 20 درصد این استان از ارزش افزوده در بخش صنعت و معدن و تجارت گفت: استان تهران دارای سهم بیش از 21 درصدی دربخش اشتغال است و 21 شهرک صنعتی در این استان در حال فعالیت هستند همچنین 50 درصد ثبت سفارش واردات در استان تهران صورت می گیرد و 71 درصداز ارزش واردات متعلق به این استان است.

وی افزود: در سال 93 نیز 24 درصد صادرات کل کشور به ارزش 12.5 میلیارد دلار از این استان صورت گرفت که 8 میلیارد آن مربوط به صادرات کالا و 4.5 میلیارد دلار آن مربوط به صادرات خدمات بود.

وی با اشاره به اینکه 54 درصد صادر کنندگان ملی از استان تهران بودند گفت: اقدامات حمایتی مانند اعزام و پذیرش هیئت های تجاری و برگزاری نمایشگاه های ملی و بین المللی شرکت درهمایش جذب سرمایه گذاری از اقدامات انجام شده در جهت توسعه صادرات است.

وی در ادامه صحبت های خود به این نکته اشاره کرد که : طبق سیاست های تدبیر و امید رفع موانع تولید، توسعه ،اشتغال و توسعه صادرات غیرنفتی از اولویت های این دولت است .

وی با اشاره به اینکه ایجاد واحدهای صنعتی در شعاع 120 کیلو متری استان تهران ممنوع است گفت: در چندسال گذشته در یک مقطع زمانی مجوز تاسیس واحدهای صنعتی در این محدوده داده شد و در همین مدت واحدهای زیادی در این محدوده مستقر شدند.

وی به اخذ مصوبه کمیسیون زیربنایی دولت اشاره کرد و گفت: با اخذ این مصوبه تحت شرایط خاصی امکان استقرار صنایع در شعاع 120 کیلومتری صرفا در شهرک های صنعتی داده شده است و البته ابلاغ رسمی دولت هنوز صورت نگرفته اما بزودی این موضوع اجرایی خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت و معدن تجارت استان تهران ادامه داد: با ابلاغ این مصوبه ما مکلف به ساماندهی واحدهای صنعتی اطراف تهران هستیم تا با ارائه امکانات و تسهیلات این واحدها در شهرک های صنعتی مستقر شوند.

وی ادامه داد: در شرایط جدید 12 گروه اصلی و هزار و 100 زیر گروه می توانند در شهرک های صنعتی در شعاع120 کیلومتری استان تهران مستقر شوند که از جمله این گروه ها می توان به فناوری های زیستی، اپتیک ، برق و الکترونیک داروهای پزشکی و هوافضا و انرژهای نو و تجدید پذیر را نام برد که در این راستا هرسرمایه گذار با هر سلیقه ای می تواند در بخش مورد نظر خود سرمایه گذاری کنند.

***لزوم تجمیع و ساماندهی اتحادیه های صنفی

رئیس سازمان صنعت و معدن تجارت استان تهران در ادامه صحبت های خود تجمیع و ساماندهی اتحادیه های صنفی را از اولویت های کاری برشمرد و گفت: تعداد زیادی اتحادیه وجود دارد که شرایط ایجاب می کند که ساماندهی شوند که مدیریت آنها آسان تر شود.

وی افزود: همچنین ساماندهی صنوف تولید و توزیعی و خدماتی و استقرار نظام بازرسی نوین هنوز به صورت جامع مستقر نشده از دیگر اولویت های دیگر این سازمان است .

رئیس سازمان صنعت و معدن تجارت استان تهران ادامه داد: ارتقای سطح خدمات واحدهای صنفی به مشتریان و نا امن کردن فضای قاچاق نیز باید با جدیت و بدون اهمال پیگیری شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: اقتصادی ، صنعت ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار