روزپیکر:

داوران فوتسال تیم های نامدار را از پیش برنده می دانند/خدا حقمان را از افراد مقصر می گیرد

سرمربی تیم آذرخش بندرعباس نسبت به نحوه قضاوت و کارت دادن در مسابقات تیمش معترض است.

عباس روزپیکر سرمربی تیم فوتسال آذرخش بندرعباس در خصوص مشکلات داوری در لیگ برتر تا به اینجای فصل به خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با کمال احترامی که نسبت به جامعه داوری قائل هستم متاسفانه باید گفت بعضی از داوران و ناظران با دیدگاه و تفکرات نسبتا منفی (عصبی و پرخاشگرانه و طلبکارانه) نسبت به تیم های تازه لیگ برتری شده دارند. با کمی تامل به وضوح می توان فهمید از دید بعضی از داوران تیم های اسم و رسم دار از پیش برنده قلمداد می شوند در صورتی که بازی فوتسال غیر قابل پیش بینی بوده و تنها شخصی که مجری عدالت در زمین است داور بازی می باشد. نکته اینجاست که برخی از داوران بعضا در مسابقه به خاطر جو سالن از دادن کارت به تیم میزبان خودداری می کنند چون عقیده دارن با این کار جو سالن به فضای ناامنی تبدیل خواهد شد. کجای قانون داوری چنین چیزی نوشته شده است یا ما مطلع نیستیم .
و همچنین داوران عزیز توجه داشته باشند که کارت دادن به ناحق برای کنترل و به نظر خودشان مدیریت بازی باعث سه کارته شدن و محرومیت و متضرر شدن تیم های می شود. موارد زیادی از این تبعیض ها وجود دارد از جمله وقتی که بازیکن ما به داور می گوید: «آقای داور خدایی داوری کن» به راحتی کارت زرد گرفته و به دادن کارت قرمز تهدید می شود اما بازیکنان نامدار بعد از سوت داور به نشانه اعتراض ضربه به توپ می زنند و با بازیکنان حریف درگیر می شوند اما جالب است که بازیکن با کارت جریمه نمی شود هیچ، بلکه داور با بازیکن خاطی با لحنی مهربانانه رفتار میکند.
با نگاهی به تیم آذرخش در نیم فصل اول خواهید دید که با گرفتن تنها ۵ کارت زرد از ۱۳ بازی به عنوان با اخلاق ترین تیم شناخته شده و از نظر میزبانی و تماشاگران نمونه یکی از بهترین میزبانان بوده و در اخر هر بازی دو تیم رامورد تشویق قرار داده است و فضای ارام و بدون حواشی برای بازی جوانمردانه و همچنین داوران فراهم می کنند. زیرا به احقاق حق و بازیکنان خود ایمان داشته ایم اما ترسمان از روزی است که با تبعیض ها تیم، بازیکن و تماشاگران،به این نوع رفتار ناشایست ترغیب شوند.
در پایان از کمیته داوران انتظار می رود در انتخاب داوران دقت بیشتری داشته باشند به امید روزی که قاضی با نگاهی یکسان و منصفانه نسبت به همه تیم ها وبه دور از نگاه جهت دار نسبت به تیم خاصی عدالت را در زمین بازی به اجرا بگذارند. در غیر این صورت از آنجایی که تنها لابی ما خداست شکایت خود را نزد وی برده و از او احقاق حق خواهیم کرد.

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار